Razocarani i revoltirani potrosac (SAMSUNG)
Poslato: Uto, 05. Nov 2013. 19:36
Pozdrav svima!
Evo ovako, pisem u vezi sa problemom koji imam u komunikaciji sa Samsungom u Srbiji. Naime, u decembru sam kupio Note II u Samsungu u Delta City-u, platio najvecu mogucu cenu u Beogradu (78.990,00 rsd), sve u ( ocigledno naivnoj) nadi da ce, ukoliko dodje do problema, trgovac savesno postovati uslove navedene u garanciji. Nazalost, do problema je doslo kad se telefon ugasio i vise nije mogao da se upali, kao i u potonjem odgovoru Samsunga i njihovog zvanicnog servisa na moje osnovno pravo u garanciji, a to je da telefon bude vracen u funkcionalno stanje.
Da bi vam prica bila jasnija, ici cu ispocetka:
1. Telefon se gasi i ne moze se upaliti.
2. Telefon nosim u Samsungov zvanicni servis gde mi daju radni nalog sa opservacijama koje je serviser uocio (sitna ostecena na boku telefona usled nosenja u dzepu, i napukli poklopac pozadi). Garanciju nisam predao jer sam verovao da je ostecenje minimalno, kako po telefon, tako i po moj dzep.
3. Telefon vracen uz obrazlozenje: "Kvalitetna popravka aparata prevazilazi trzisnu cenu novog telefona." I to je to.
4. Odlazim po garanciju i, opet, odonosim telefon do zvanicnog servisera.
5. Vec posle 24h dobijam pismeni odgovor (sad su se vec potrudili u objasnjivanju) u vidu radnog naloga koji glasi: "Prilikom pregleda uoceno je: Sklop displeja mehanicki ostecen (odredjena ostecenja su se pojavila tek nakon servisa u vidu oguljenih tragova na boku kutije telefona gde se spaja sa displejom, kao da su ga necim cupali i razdvajali), poklopac baterije polomljen (ostecenje se, zapravo, desilo nekoliko meseci pre umiranja aparata). Ne podleze garanciji. Za dovodjenje aparata u stanje za koje garantuje proizvodjac, neophodna je zamena osnovne ploce, sklopa displeja, poklopca baterije. Popravka bi kostala 41.086,00 dinara. Medjutim, ono sto me je potpuno sokiralo jeste to da su serviseri naveli da je telefon donesen sa neoriginalnim softverom i da je to glavni razlog odbijanja garancije! Kako nijednom nisam nosio aparat kod neovlascenog servisera niti sam se igrao sa softverom na svoju ruku, ovo me je ostavilo bez teksta.
6. Odlucujuci da isteram stvari do kraja, kontaktiram odsek ministarstva za zastitu potrosaca koji mi daje instrukcije kako bih, na kraju te procedure, mogao da potrazim njihovu pomoc. Dakle, telefon treba odneti direktno trgovcu, tj. na mesto gde je telefon kupljen, reklamirati ga, a onda, u slucaju njihovog odbijanja, nazvati Odsek i pokrenuti proces.
7. U medjuvremenu odlazim kod 2 servisera na dobrom glasu, izlazuci problem i trazeci njihovo misljenje. Oni su, takodje, bili iznenadjeni cinjenicom da je u telefonu neoriginalan softver, kao i u tome da je garancija odbijena. Od njih sam dobio usmenu podrsku uz komentar da srpski distributer Samsunga ne uvozi bas najkvalitetnije primerke, kao i da se ponekad provuce i skart. U to ne zelim da ulazim. Kako su me i neki potrosaci obavestili, kod ovog trgovca, garancije se cesto neosnovano odbijaju (ljudi ne znaju svoja prava).
8. Telefon nosim u Samsung u Delti, reklamiram ga, oni ga zaprimaju, salju na pregled u servis s pocetka teksta, i posle 10 dana me zovu da me obaveste da su konstatovani isti kvarovi i da se garancija, naravno, odbija. Narocito zbog neoriginalnog softvera. Rekao sam prodavcima da u telefonu nista nije radjeno, na sta su oni ucutali.
9. Kako sam ispostovao proceduru i instrukcije odseka za zastitu potrosaca, sutra ujutru cu zvati iste i izloziti im svoj problem. Nakon toga, pisem pismo Samsungu Evropa. Onda cekam rezultate. Posle prosledjujem svojoj pravnoj sluzbi.
Ovim postom sam hteo da uputim potrosace da treba da znaju i brane svoja prava, jer je za trgovca najlakse prodati telefon. Tesko ga je popraviti o sopstvenom trosku. Takodje, ako potrosac ne digne glas, pojedini nesavesni trgovci ce se i ubuduce ponasati bahato prema svojim (doskorasnjim) lojalnim kupcima. Nije samo stvar u novcu jer imam srecu da bez poteskoca mogu kupiti novi NOTE III, vec i u principu, kao i u tome da ne zelim da se osecam kao magarac jer sam svojevremeno isti aparat mogao kupiti po duplo nizoj ceni. Ako vec ja, kao potrosac, postujem principe postene i eticke trgovine i kupujem od zvanicnog prodavca, zasto onda ona oni ne mogu da postuju moja, zakonom zagarantovana, prava kao potrosaca? Neoriginalan softver sam po sebi je dovoljan da dobiju packe direktno od Samsunga. Odbijanje garancije ih, takodje, moze kostati 350 Samsungovih telefona koje je pazarila firma u kojoj radim.
Eto, toliko za sada. Ako neko ima slicna iskustva, ili sugestiju, tu sam!
P.S. Moram da napomenem da je ista tema postavljena na jos nekim forumima.
Evo ovako, pisem u vezi sa problemom koji imam u komunikaciji sa Samsungom u Srbiji. Naime, u decembru sam kupio Note II u Samsungu u Delta City-u, platio najvecu mogucu cenu u Beogradu (78.990,00 rsd), sve u ( ocigledno naivnoj) nadi da ce, ukoliko dodje do problema, trgovac savesno postovati uslove navedene u garanciji. Nazalost, do problema je doslo kad se telefon ugasio i vise nije mogao da se upali, kao i u potonjem odgovoru Samsunga i njihovog zvanicnog servisa na moje osnovno pravo u garanciji, a to je da telefon bude vracen u funkcionalno stanje.
Da bi vam prica bila jasnija, ici cu ispocetka:
1. Telefon se gasi i ne moze se upaliti.
2. Telefon nosim u Samsungov zvanicni servis gde mi daju radni nalog sa opservacijama koje je serviser uocio (sitna ostecena na boku telefona usled nosenja u dzepu, i napukli poklopac pozadi). Garanciju nisam predao jer sam verovao da je ostecenje minimalno, kako po telefon, tako i po moj dzep.
3. Telefon vracen uz obrazlozenje: "Kvalitetna popravka aparata prevazilazi trzisnu cenu novog telefona." I to je to.
4. Odlazim po garanciju i, opet, odonosim telefon do zvanicnog servisera.
5. Vec posle 24h dobijam pismeni odgovor (sad su se vec potrudili u objasnjivanju) u vidu radnog naloga koji glasi: "Prilikom pregleda uoceno je: Sklop displeja mehanicki ostecen (odredjena ostecenja su se pojavila tek nakon servisa u vidu oguljenih tragova na boku kutije telefona gde se spaja sa displejom, kao da su ga necim cupali i razdvajali), poklopac baterije polomljen (ostecenje se, zapravo, desilo nekoliko meseci pre umiranja aparata). Ne podleze garanciji. Za dovodjenje aparata u stanje za koje garantuje proizvodjac, neophodna je zamena osnovne ploce, sklopa displeja, poklopca baterije. Popravka bi kostala 41.086,00 dinara. Medjutim, ono sto me je potpuno sokiralo jeste to da su serviseri naveli da je telefon donesen sa neoriginalnim softverom i da je to glavni razlog odbijanja garancije! Kako nijednom nisam nosio aparat kod neovlascenog servisera niti sam se igrao sa softverom na svoju ruku, ovo me je ostavilo bez teksta.
6. Odlucujuci da isteram stvari do kraja, kontaktiram odsek ministarstva za zastitu potrosaca koji mi daje instrukcije kako bih, na kraju te procedure, mogao da potrazim njihovu pomoc. Dakle, telefon treba odneti direktno trgovcu, tj. na mesto gde je telefon kupljen, reklamirati ga, a onda, u slucaju njihovog odbijanja, nazvati Odsek i pokrenuti proces.
7. U medjuvremenu odlazim kod 2 servisera na dobrom glasu, izlazuci problem i trazeci njihovo misljenje. Oni su, takodje, bili iznenadjeni cinjenicom da je u telefonu neoriginalan softver, kao i u tome da je garancija odbijena. Od njih sam dobio usmenu podrsku uz komentar da srpski distributer Samsunga ne uvozi bas najkvalitetnije primerke, kao i da se ponekad provuce i skart. U to ne zelim da ulazim. Kako su me i neki potrosaci obavestili, kod ovog trgovca, garancije se cesto neosnovano odbijaju (ljudi ne znaju svoja prava).
8. Telefon nosim u Samsung u Delti, reklamiram ga, oni ga zaprimaju, salju na pregled u servis s pocetka teksta, i posle 10 dana me zovu da me obaveste da su konstatovani isti kvarovi i da se garancija, naravno, odbija. Narocito zbog neoriginalnog softvera. Rekao sam prodavcima da u telefonu nista nije radjeno, na sta su oni ucutali.
9. Kako sam ispostovao proceduru i instrukcije odseka za zastitu potrosaca, sutra ujutru cu zvati iste i izloziti im svoj problem. Nakon toga, pisem pismo Samsungu Evropa. Onda cekam rezultate. Posle prosledjujem svojoj pravnoj sluzbi.
Ovim postom sam hteo da uputim potrosace da treba da znaju i brane svoja prava, jer je za trgovca najlakse prodati telefon. Tesko ga je popraviti o sopstvenom trosku. Takodje, ako potrosac ne digne glas, pojedini nesavesni trgovci ce se i ubuduce ponasati bahato prema svojim (doskorasnjim) lojalnim kupcima. Nije samo stvar u novcu jer imam srecu da bez poteskoca mogu kupiti novi NOTE III, vec i u principu, kao i u tome da ne zelim da se osecam kao magarac jer sam svojevremeno isti aparat mogao kupiti po duplo nizoj ceni. Ako vec ja, kao potrosac, postujem principe postene i eticke trgovine i kupujem od zvanicnog prodavca, zasto onda ona oni ne mogu da postuju moja, zakonom zagarantovana, prava kao potrosaca? Neoriginalan softver sam po sebi je dovoljan da dobiju packe direktno od Samsunga. Odbijanje garancije ih, takodje, moze kostati 350 Samsungovih telefona koje je pazarila firma u kojoj radim.
Eto, toliko za sada. Ako neko ima slicna iskustva, ili sugestiju, tu sam!
P.S. Moram da napomenem da je ista tema postavljena na jos nekim forumima.