Stranica 1 od 2
preprodavci mobilnih telefona
Poslato: Sre, 22. Sep 2010. 10:02
od Nyuszika
posto nema slicne teme, zeleo bih malo da prodiskutujem u vezi ove teme sa forumasima.
Naime sta mislite o preprodavcima mobilnih telefona, pocevsi od sitnijih , pa do onih krupnijih, i da li je i ako je neko imao neko iskustvo, pozitivno i negativno.
Ocekujem odgovore obe strane, posto znam da ovde na sajtu ima dosta preprodavaca, aili jos vise fanova korisnika mobilnih telefona i moderne tehnike.
Pa, cisto da izvagamo pozitivno i negativno, i koliko je zapravo lako ( tesko ) biti preprodavac, koje su potrebne osobine ( osim dostupnog kesha u svakom trenutku ), i da li biste bili da niste.... preprodavac.
Poslato: Sre, 22. Sep 2010. 10:14
od mezzano
Nisam preprodavac.
Pre bih se odlučio za slabiji a legalni model telefona, nego za skuplji, a švercovan.
Najviše mi kod švercovanih telefona smeta to što su obično skidani sa mreže i neretko ne dolaze sa svom pratećom opremom.
Dok operareri nisu počeli da nude telefone uz ugovor kupovao sam u radnjama na crno, ali od tada ne.
Poslato: Sre, 22. Sep 2010. 10:55
od Mirko BGD
apsolutno podrzavam, telefone uvek kupujem od preprodavaca i do sad nikad nisam imao problema
zasto je telefon bolje kupiti od preprodavca?
pa evo ovako, mi zivimo u zemlji Srbiji, koja jos uvek nema regulisan zakon o zastiti potrosaca.. i predpostavimo da izdvojite lepu sumu novca za neki telefon, npr n900 odete u ACN i pazarite isti. u koliko se nedaj boze telefonu nesto desi, vi ga nostie u servis logicno, koji besplatno otklanja kvar. e sad da li ste znali da je zakonski rok za otklanjanje kvara 45
radnih dana sto je tacno dva meseca pod uslovom da se ne potrefi dan republike nova godina i sl, koji je neradan i da za to vreme ne dobijate zamenski mob! a statistike pokazuju, i vecina ljudi ovde na forumu mogu da potvrde, da kad telefon jednom krene da se kvari on nastavlja, ili mu u servisu ne otklone kvar, pa ga vi opet reklamirate, a oni ga opet drze i tako u krug dok ne istekne garancija!
primera radi, u ovlasecnom servisu se dugme za zakljucavanje ceka 30ak dana (u ne ovlascenom sam ga cekao 3 dana i prosao skoro troduplo jeftinije)
upgrade firmwarea se u ovlasecnom servisu ceka oko 14 dana
promena mikrofona oko 12 dana
e sad vi odradite matematiku posto sam se uhvatio modela n900
da li vam se isplati da date 67500 za n900 na belo ili da date 33000-35000 za isti model na crno, u full pakovanju sa radnom garancijom? koliko popravki mozete da pokrijete za razliku u ceni (ako bude bilo ijedne) a sa druge strane usteda je ogromna.
da dam 67500 i da budem dva i po meseca bez telfona neka hvala

Poslato: Sre, 22. Sep 2010. 11:08
od yamaha-tzr50
ja podrzavam zato sto sam ceo zivot kupovao na crno i nikada da kucnem u drvo nisam imao ni jedan problem.E sada jos kad kod preprodavca nadjem telefon koji je ne otpakovan u original kutiji i normalno svom opremom,pa garancija mi ni ne treba za cenu koja je dosta dosta jeftinija nego kod ovlascenih prodavaca.Evo,moja mama ima u600 iz vip-a kojem je otisao ekran,ja krenuo u vip da ga reklamiram (mobilni nije pao i sl) i rece mi slatka devojcica da ce biti gotovo u roku od 45 dana!
Ja se lepo zahvalio i otisao u jedan servis u kojem radi moj poznanik i lepo dao 25e i dobio telefon nazad za 1 sat!
Samo da mi je znati sta rade 45dana...pa za to vreme bi otisao do koreje u fabriku i nazad jedno 10 puta...

Poslato: Sre, 22. Sep 2010. 14:36
od Deksi
To je prava nocna mora, dati telefon na popravku i ziveti u neizvesnosti hoce li ga popraviti ili ne i cekati ga 45 dana,za 45 dana bre ljudi kucu ozidaju i usele,sto je mnogo mnogo je.
Podrzavam preprodaju ali na pijaci a preprodaju u prodavnicama to nikako.Kod zvanicnih uvoznika su najskuplji i zato ih u zadnje 4 god.kupujem kod operatera i meni to odgovara.
Poslato: Sre, 22. Sep 2010. 14:46
od djoni
naš i npr. američki sistem su dva ekstrema. Tamo je korisnik bog: uzmeš proizvod, nisi zadovoljan njim, vratiš ga u roku od 15 dana i uzmeš pare nazad - no questions asked. Slušao sam o našim ljudima tamo, koji kad im npr. zatreba bušilica, "kupe" istu u radnji, izbuše ono što im treba, i onda je vrate nazad u prodavnicu i uzmu svoje pare
S druge strane, naš sistem trgovine i usluga je nastao na Hitlerovim rasnim zakonima, podrazumeva da smo mi manje vredni ljudi od zapadnjaka, pa je sasvim legitimno da nam iste proizvode uvaljuju po većoj ceni, a onda nas još i varaju za servis i garanciju.
Zato ću i ja da nastavim sa kupovinom kod preprodavaca, pa kako bude...
Poslato: Sre, 22. Sep 2010. 15:11
od VeNoM
Mirko BGD zaboravio si da napišeš da ti posle 45 dana vrate mob sa iskazom da je popravljen pa za jedno dan-dva ti ga opet doneseš i ista priča.
ni jedan svoj mob nisam kupio legalno tj od ovlaščenog prodavca.sve SE sam uzeo u LogicShopu a N i X seriju od preprodavca koji ima stvarno lepe cene a garantni rok mu je 6 meseci za koji me baš briga.do sada na moju veliku sreću nisam imao problema a mobovi su u fullu naravno.
Poslato: Sre, 22. Sep 2010. 15:16
od bestboy
djoni napisao:Slušao sam o našim ljudima tamo, koji kad im npr. zatreba bušilica, "kupe" istu u radnji, izbuše ono što im treba, i onda je vrate nazad u prodavnicu i uzmu svoje pare

Остатак текста бих потписао...
Poslato: Sre, 22. Sep 2010. 16:01
od mezzano
djoni napisao: Slušao sam o našim ljudima tamo, koji kad im npr. zatreba bušilica, "kupe" istu u radnji, izbuše ono što im treba, i onda je vrate nazad u prodavnicu i uzmu svoje pare
Zato kod nas takav sistem nikada nece biti uspostavljen!
Poslato: Sre, 22. Sep 2010. 17:02
od miodrage
Glasao sam za to da NE podrzavam preprodaju telefona, a razlozi su sledeci:
Iskusan preprodavac moze da zabashuri neke od mana telefona koje se ne mogu odmah videti. Nadalje, mnogi uvaljuju polovne telefone kao nove. Licno sam isao sa jednom drugaricom koja je htela da kupi novu Nokiu 6100 svojevremeno, i ja ne budi lenj, uzmem i rastavim je, a plocha puna prashine i kojekakvih govana... A cena stvarno bila extra povoljna, skoro 50% od cene novoga. Srecom pa mi odmah bilo sumnjivo. Naravno, ima i onih koji na ovaj nachin posteno zaradjuju hleb. Elem, preziveti se mora, a svi smo svesni da opstanak nema alternativu (da se izrazim sada modernim jezikom), i da je sve dozvoljeno.
Inache, nekoliko svojih telefona sam kupio kao polovne, ali sam znao od koga kupujem, pa da je samo pokusao da mi uvali.... hmmm... pa znate vec kaki sam gadan
djoni napisao:Slušao sam o našim ljudima tamo, koji kad im npr. zatreba bušilica, "kupe" istu u radnji, izbuše ono što im treba, i onda je vrate nazad u prodavnicu i uzmu svoje pare
Mis'im sta reci - opstanak nema alternativu...
Poslato: Sre, 22. Sep 2010. 23:12
od Vlada Zem
Kad se pogledaju problemi sa servisiranjem "legalnih"... Neću glasati ali da hoću - opcija 1, njih barem u krajnjem slučaju možeš da biješ, dok ovi drugi imaju naoružano obezbeđenje...
pozz
Poslato: Čet, 23. Sep 2010. 00:48
od Wicker Man
Naravno da podrzavam "crno trziste" iz prostog razloga sto predstavlja konkurenciju i bez njega ekonomija naprosto ne bi funkcionisala kako treba.(iako je kod nas losa al' 'ajd')
"Crno trziste postoji" i za mnogo bitnije stvari a kamoli za telefone.
Na korisniku je da bira "kojem ce se carstvu privoleti".

Poslato: Čet, 23. Sep 2010. 02:02
od LittlePrince
Већ сам писао, све телефоне куповао сам на црно и наставићу тако
Да код нас овлашћени сервиси желе да отклоне квар или замене телефон у најбржем могућем року можда бих и пазарио код њих овако... црно је конза
Ја сам мој КФ750 платио 180€ док је у ТехноМобилу био 380€, имао сам да купим два комада и да ми остану паре. Јесте скидан са мреже и добијен у црној кутији али ко што рече Мујо "Фата је Фата, ал двапут је двапут"

Poslato: Čet, 23. Sep 2010. 08:44
od gargamel4
Na CRNO, SIVO, BRAON ili kako već. Kolege esu sve rekle, nemam šta da dodam osim stiha:
"neće me bivši pirati
u bioskop prizivati......."

Poslato: Sre, 03. Nov 2010. 19:45
od Nyuszika
OK.
Na ovu temu je manje vise raspravilo.
E sad, sta mislite kolike su marze ( zarade po telefonu i dodatnoj opremi ) kod preprodavaca novih i polovnih telefona, a kolike su kod prodavnica koje rade sa ovlastenim uvoznicima, i koliko mislite da je ok, i koliko mislite da bi bilo ok.
Da ne bude zabune, uzmimo i u obzir da pradfavnice koje se snabdevaju od legalnih uvioznika ne daju garanciju, nego ovlasteni uvoznik, a pordavnice , preprodavci koji " muljalju" daju licno garanciju koju obicno ne dobijaju od dobavljaca bilo ko to bio
Poslato: Sre, 03. Nov 2010. 20:47
od loki13
Prve neke stvari da se razjasne,velika vecina ljudi koji su kupili lagalan telefon su to ucinili preko nekog operatera (najcesci slucaj),a tu su dobili sasvim lep popust....plus full pakovaje i 2 god garancije....e52 kod mts na mix 1250 kosta oko 12 hiljada din (to je oko 115e),a kod preprodavaca je e52 oko 200e....(usteda od 85e).
Argument da je servis boljka lagalnih i nije poptpuno tacan,koliko sam se prica naslusao da je preprodavac jednostavno otakcio kupca (najcesce frazo aparat je padao,bio u vodi) i ne pogledavi sam aparat(tu smo mi koji se malo bolje krecemo po materiji u prednosti,jer odamh zauzimamo neki stav,dok za nekog xy korisnika to nije slucaj)
Najveci propust lagalnih je taj sto dozvoljavaju sebi da se neki banalni kvarovi (reinstal sw) resavaju po 30 dana...
Poslato: Sre, 03. Nov 2010. 21:37
od Azimuth
Ja sam i za jedne i za druge, ako pricamo iskljucivo o novim telefonima...
Kupovao jesam i na jedan i na drugi nacin tj i od jednih i od drugih i nisam imao nekih vecih problema osim sa jednim telefonom pre nekoliko godina kupljenim od nekog lika, nov telefon, full pakovanje, tzv garancija ali kad je vrisnuo neki deo...cekao sam i vijao ga dobrih 20tak dana dok mu nisam upao u kucu i bukvalno mu uzeo drugi telefon a onaj ostavio da radi sa njim sta zna i ume.
Ovo sto je loki13 napisao je najcesce i, po meni, najbezbolnije resenje. Drzim se toga i verujem da cu uvek i samo preko operatera kupovati telefone. Daleko od toga da su ovi ili oni bolji telefon ili da se jedni manje kvare od drugih, nekako mi je ovako mirna savest a razlike u ceni i nema.
Sto se zastite potrosaca tice, evo ga novi zakon koji je dosta rigorozniji... Nemam sada vremana ali cu izvuci ono sto se odnosi na nas kao potrosace i prava i povlastice koje se predvidjaju tj sta je sve prodavac/preprodavac duzan prema nama, kakva mi prava imamo ukoliko on povredi neku svoju obavezu.
Poslato: Sre, 13. Apr 2011. 14:50
od joca25
Naravno da su preprodavci jeftiniji kada drzava naime poreza, doprinosa, taksi, luksuza... uzme jos pola cene. Najbolje je ako vec kupujete telefon to uraditi negde u blizini da uvek mozete da mu zakucate na vrata. Ja sam kupio kopiju Nokije N8 na sajtu kineskidualsimtelefoni.com, stigao je brzo za par dana ali od privatnog lica iz Zvecana. Od ful opreme na sajtu ima kutiju koja nije od njega, nekakve slusalice, neispravan punac, torbicu i olovku. Od uputstva ni traga ni glasa, a garancija je mobillendova samo sto oni tvrde da taj model nemaju i ne daju svoju vec uvoznicku garanciju na kineze. Ni posle mesec dana zivkanja covek jos nema vremena da posalje punjac, a meni je Zvecan daleko da idem po njega.
Poslato: Sre, 13. Apr 2011. 15:07
od Deksi
Pa ako je klasicni punjac sto ga nekupis na pijaci 200 do 300 din. i teraj. Bas sam pogledao taj sajt za telefone i cene nisu velike ali sta se dobija. Kakav je taj N8 sto si kupio vrdi li nesto. Imaju i Nokiju E66 za 57 e. a moj komsija ga platio 90e. Kupio ga od nekog coveka, ala se zajeb......
Poslato: Sre, 13. Apr 2011. 17:11
od LittlePrince
deksicom, Хоће људи добар телефон за "Џ" па то ти је, ко вас бије по ушима да купујете те кинеске играчке. Лепо купиш телефон који можеш а не машине за мале паре које могу да раде годину дана али могу и само 10 дана
Знете ону стару пословицу:
"Опружи се колики ти је губер"