He he he stvarno je tako,svrate si momci pokazu lucnu kartu,uzmu za 1 din.telefon,ispricaju se 1 mesec i onda ga prodaju.5.000 Leskovčana "ojadilo" telekome
IZVOR: BLIC, NOVOSTI
Leskovac -- Gotovo 5.000 tužbi podneto je protiv Leskovčana zbog neplaćanja računa za mobilnu i fiksnu telefoniju, pa je Osnovni sud zatrpan tužbama mobilnih operatera.
Najviše tužbi podneo je Telekom Srbija, za godinu dana 4.445, VIP je tužio 272 Leskovčana, a Telenor je podneo 69 tužbi.
Najveći broj tužbi se odnosi na neplaćene postpejd račune napravljene na mobilnim telefonima koje operateri prodaju za jedan dinar, uz ličnu kartu kao jedino sredstvo obezbeđenja. Tužbe se kreću na iznose od 2.000 pa čak do 200.000 dinara.
Uz ličnu kartu i za jedan dinar, kupac je dobijao mobilni telefon čija je vrednost najmanje 10.000 dinara. Prema ugovoru imao je obavezu da mesečno, godinu ili dve, plaća određeni paket usluga.
"Onaj ko ima para, kupi telefon i 'ubacuje' dopune, jer je to mnogo povoljnije za naše uslove. Svima je jasno da kada nekom treba brzi keš, ode i postane postpejd korisnik. Nemam nikakvu imovinu na svoje ime, punoletan sam, tako da roditelji ne odgovaraju za moje dugove. Iskreno, nije mi žao tih kompanija, jer i dalje nema prave konkurencije i telefoni i impulsi su preskupi za naše prilike", kaže jedan tuženi korisnik čiji je dug 85.000 dinara. Izdržavaju ga roditelji. Nigde ne radi i nema nameru da se zaposli, a još manje ima para da plati dug.
Međutim, većini korisnika postpejd usluge u Leskovcu, uopšte nije ni imala nameru da se vezuju "na duge staze" , već da zaradi. Na crnom tržištu ovakvi telefoni mogu se prodati za 50 evra, a mnogi su prodati tek posle mesec dana komotnog telefoniranja, u kom su proseku napravili račune od po 200 evra.
I kad presuda bude izvršna, sudski izvršitelji nemju odakle da naplate dug. Tuženi nema pokretnu imovinu kojom bi se namirilo dugovanje. Dugovi se kreću od 2.000 do 200.000 dinara. Iz iste porodice imamo po nekoliko tuženih članova, ali nemamo šta da im popišemo za prodaju na licitaciji.
Sudu ne preostaje ništa nego da obavesti poverioca da ne postoje sredstva za izvršenje naplate potraživanja. U roku od tri meseca, poverilac može ponovo da predloži popis. Dužnici igraju na kartu zastarevanja potraživanja, ali mnogi ne znaju da se danom podnošenja tužbe prekida rok zastarevanja.
U Telekomu su potvrdili da je u odnosu na 2009. godinu broj tužbi u prošloj godini porastao sa 196.000 na 280.000 na nivou Srbije. Međutim, tvrde da korisnici redovno izmiruju obaveze i da im je naplativost za mobilnu i fiksnu mrežu 95 odsto.
"Tačno je da je u Leskovcu pokrenuto više od 4.000 postupaka, ali je rano za njihovu analizu", navode u Telekomu
Osnovnom sudu kažu da trenutno imaju oko pet hiljada tužbi po ovom osnovu. U jednom danu stiglo je čak 2.000 tužbi Telekoma. Samo da bi zaveli te tužbe, potrebno je silno vreme i posao, a što je najgore, kada se završi čitava procedura rezultat je jalov.
"Postali smo pravi uslužni centar telefonskim kompanijama i komunalnim preduzećima. Samo prošle godine dobili smo 10.000 novih izvršnih sudskih rešenja na naplatu", kaže Nebojša Lazić, predsednik osnovnog suda u Leskovcu. U sudu povodom ovog talasa tužbi moraju da organizuju prekovremeni rad sudija i izvršnih službenika.
Sto bi i rekli Leskovcani nit orali nit kopali a dodjose si do neki dinar.