Kupovina telefona uzetih kod operatera.

novosti i informacije vezane za mobilne komunikacije, domaće operatore i njihove usluge
milanBG
Slučajni prolaznik
Slučajni prolaznik
Postovi: 2
Pridružio se: Sre, 17. Nov 2010. 11:36

Kupovina telefona uzetih kod operatera.

Post od milanBG »

pozdrav
nisam našao sličnu temu, ako već postoji izvinjavam se. :oops:

Planiram da kupim (recimo) HTC wildfire, video sam u oglasima da ljudi masovno prodaju ovaj telefon kupljen kod operatera (uglavnom Telenorov) po ceni od oko 200-230eur. Zvučalo mi je primamljivo s obzirom da je nov u radnji preko 300e.

Shvatam računicu, uzmu ljudi telefon uz postpaid paket za stotinak eur i prodaju za duplo, pošteno, nego mene zanima šta bude ako ja kupim takav telefon od nekoga a originalni vlasnik posle mesec-dva-tri prestane da plaća račun ili želi da raskine ugovor isl? Predpostavljam da mu traže da vrati aparat, pokreću tižbu ili šta već, a on može i da kaže da je telefon ukraden.

Dakle, koliko je to bzbedna kupovina? Šta se dešava u gore pomenutom slučaju i da li ja imam neke veze s tim?
Ne radi se o nekoj ogromnoj cifri, što da se cimam bezveze :)

hibiskus
Mobil poznavalac
Mobil poznavalac
Postovi: 666
Pridružio se: Sre, 18. Mar 2009. 01:34

Post od hibiskus »

pa vidis nije ti lose pitanje, koje ima, da tako kazem, 2 pravna aspekta.

1. Onaj ko ti proda telefon, je sklopio ugovor saoperaterom, sto znaci da je bio prisutan u trenutku sklapanja ugovora, dao je licnu kartu na uvid, upisani su svi njegovi podaci i sl. Samim tim se obavezao da izmiruje obaveze, u suprotnom snosice sankcije shodno potpisanom ugovoru. Koliko se ja secam, sankcije ne podrazumevaju oduzimanje kupljenog telefona, vec samo naplate preko tuzbe uz nadoknadu odgovarajucih troskova(sudskih, kamate i sl.)
2. Trgovina izmedju vas dvojice ne mora da bude "pravno" regulisana, ali da bi se obezbedio od slucaja "ukraden mi je telefon" sastavi ako hoces neku formu ugovora sa podacima kupca i prodavca i njihovim potpisima i saglasnoscu.

Ima postova o kupovini polovnih samos se malo potrudi:).
Posto sam i ja kupio preko oglasa telefon moji saveti su:
Iskljucivo licno preuzimanje
Ako je telefon nov, trazi obavezno original kutiju sa IMEI brojem i garanciju
Garancija mora da ima fiskalni racun na sebi, ako nema fiskalni onda je lazna garancija(kao ja sto sam dobio neku radjenu na kolor stampacu). Mislim da moze da se dobije i nova garancija na osnovu IMEI brojeva sa kutije, ali nisam siguran.
Trazi od prodavca slike na mail.
Prilikom isporuke proveri eventualna fizicka osecenja, ubaci svoju karticu napravi test poziv i test sms, i proveri da li kamera radi ispravno.

Ako sam nesto zaboravio editovacu :P

Deksi
V.I.P. MobilniSvet.com
V.I.P. MobilniSvet.com
Postovi: 4924
Pridružio se: Sre, 24. Feb 2010. 23:51
:: one+ nord2
Lokacija: LE

Post od Deksi »

To dali ce on placati ili ne racune ti sa time nemas nista.Ti si telefon njemu platio i to je to.
Tu bi bila problematicna garancija koju dobijes naravno sve u redu,ali sta ako se nedaj boze telefon pokvari i ti ga odneses na reklamaciju i oni ti zatraze licnu kartu a ti nisi kupac telefona od provajdera.Sta onda,kako onda da ostvaris pravo na garanciju.
To se raspitaj kako ide ili ako ovde neko zna neka ti napise,kakvo bi ti imao pravo na garanciju sobzirom da nisi kupac.

telep
Expert
Expert
Postovi: 2210
Pridružio se: Pon, 22. Okt 2007. 04:23

Post od telep »

Na vip garantnom listu ne piše ko je kupac telefona tako da nije ni potrebna lična karta.

Slika
Xiaomi Redmi 5 Plus 64GB
Xiaomi Redmi 5 Plus 64GB
Nexus 7 32GB 2013 White

Deksi
V.I.P. MobilniSvet.com
V.I.P. MobilniSvet.com
Postovi: 4924
Pridružio se: Sre, 24. Feb 2010. 23:51
:: one+ nord2
Lokacija: LE

Post od Deksi »

Pa nepise ni na telenr garanciji ko je kupac ali bolje da proveri,a ovde smo se nacitali raznih problema oko servisiranja.

AnGeL oF LoVe
Mobil stručnjak
Mobil stručnjak
Postovi: 958
Pridružio se: Čet, 23. Mar 2006. 22:18
:: Note 4
:: Note 10 lite
Lokacija: Vidi se po grbu

Post od AnGeL oF LoVe »

Vise puta sam kupio preko oglasa(licno preuzimanje ili mi je drugar preuzeo naruceni telefon) i vrlo sam zadovoljan cenom i kvalitetom telefona.Uglavnom sam dobiao sve papire iz paketa i telefon po vrlo povoljnim cenama.(6220 za 130,Wave 240eTelenor,Legend za 280e,SE X10 290eMts).Kupovao sam samo nove telefone koje prodaju osobe koje koriste velike pakete i ne treba im telefon vec kes.Preporucujem ovakav nacin kupovine(ako ne zelite promenu operatera).Trazite orginalne papire na uvid gde se vidi kada je kupljen.
LG G2 Black,16GB

milanBG
Slučajni prolaznik
Slučajni prolaznik
Postovi: 2
Pridružio se: Sre, 17. Nov 2010. 11:36

Post od milanBG »

Hvala na odgovorima

ovde na oglasima sam vidjao dosta Wildfire-a za oko 200e, uglavnom su stari po nekoliko dana, neotpakovani sa garancijom i papirima.
problem je samo što su uglavnom sa telenora gde je koliko sam čuo kodiran, a dekodiranjem se čini mi se gubi garancija (mada i od njihove garancije nema neke velike vajde)
u vip-u ako se ne varam nisu kodirani tako da će se naći nešto.
:)

Vlada Zem
Expert
Expert
Postovi: 3380
Pridružio se: Ned, 14. Maj 2006. 13:25
:: N9
Lokacija: Zemun

Post od Vlada Zem »

milanBG, mislim da je to 100% sigurno. Prvo, samim plaćanjem telefona uz ugovor (nebitno da li 1 din ili 30.000 itd) postaješ vlasnik pa volja ti da ga preprodaš, baciš... Drugo, ni ja nisam primetio da ime piše na garancijama, a i da piše - servis zanima da li je garancija validna (overena, datum, IMEI...).
pozz
zvezde granda ne mogu u mp3 ali mogu u 3pm

snenad
Mobil stručnjak
Mobil stručnjak
Postovi: 886
Pridružio se: Pon, 09. Jul 2007. 14:46
:: LG G2mini (LG-D620r)
Lokacija: Niš

Post od snenad »

pokusavam da se setim jer sam nosio telefon na servis preko telenora (servisom sa vise nego zadovoljan vratili su mi telefon za 5 dana zamenjen lcd a nisu dirali os sto znaci da osoba koja radi zna sta radi a nije krenula sistemom eliminacije prvo hard reset pa ako to ne pomogne dj da vidimo sta mu je) i mislim da su mi trazili licnu kartu (jer su mi dali drugi fon na koriscenje) ali proveri ti u par razlicitih poslovnica razlicitih operatera. Sto se tice telenora i kodiranja nisu svi telefoni kodirani. Recimo ja sam do sada uzeo 2 telefona kod njih. Prvi je bio 5300 i nakon update-a software telefon nije vise bio kodiran za telenor kartice, dok je 5800 kodiran za njih u stari on je napravljen za njih jer u opisu product coda pise telenor serbia.

Mirko BGD
Mobil manijak
Mobil manijak
Postovi: 1893
Pridružio se: Uto, 01. Jun 2004. 21:46
:: samsung s8 plus
Lokacija: Beograd
Kontakt:

Post od Mirko BGD »

u VIPu je problem ostvariti garanciju ako niste VI vlasnik telefona! znaci mora licna karta osobe koja je kupila telefon, to pise u ugovoru i operateri ne uvazavaju garaciju!
ortakinji je crkao tattoo koji se nije vodio na nju, pa je morala da cima drugu ortakinju na koju se vodio mob da dodje sa licnom kartom :wink:

Palladium
Slučajni prolaznik
Slučajni prolaznik
Postovi: 1
Pridružio se: Ned, 15. Maj 2011. 20:01

Post od Palladium »

Isti slucaj kao kod @milanBG... Vezano za kupovinu uredjaja iz paketa operatera: ako pretpostavimo da vlasnik ugovora ne postuje obaveze (ne plati racune), a ja kupim uredjaj od njega - da li u sklopu potrazivanja sredstava i cak i samog vlasnika ugovora, mogu i hoce da ga traze po imei broju uredjaja, ili to ne nameravaju, nego samo sudskim putem? Da li imei uredjaja tada moze biti stavljen na crnu listu, pa da ga nije moguce koristiti (ni na jednoj mrezi)?

Hvala

loki13
Expert
Expert
Postovi: 3053
Pridružio se: Pet, 01. Dec 2006. 12:22
:: Htc Desire 500 dual
:: Nokia E71
Lokacija: Novi Sad

Post od loki13 »

Palladium, ukoliko dodje do ne postovanja ugovora operater ce tuziti korisnika za iznos duga,kada dodje do presude suda nalaze se isplata duga,tek ako nema iz cega da se naplati dug izlaze sudski izvrsitelji koji popisuju imovinu a potom novom odlukom suda je plene. Posto ce aparat biti kod tebe izvrsitelji ga nece popisati i tebi ostaje tvoj telefon.
Kada uzmes aparat od operatera on nema vise nista sa njim osim garancije,koja moze a i ne mora da se ostvaruje preko njega. Ne mogu ti blokirati telefon.....
D500&E71

Nikola Vapa/CA
Mobil fan
Mobil fan
Postovi: 424
Pridružio se: Sub, 24. Sep 2005. 20:19

Post od Nikola Vapa/CA »

Nista se ne brinite ako kupite od korisnika koji je uzeo preko operatera.Nema nikakve bojazni da vas optuzi za kradju-jer dobijate sve papire,garanciju,racun,kutiju.Dug se namiruje kako je opisao Loki13,telefon se ne trazi.Mislim da je to najpovoljnija kupovina,cena niza,telefoni legalno dobijeni,garancije dve godine,ful pakovanje.Trazite samo telefone stare od jedan do sedam dana i vidite po racunu kad su preuzeti.Pozeljno licno preuzimanje.

siki069
Mobil fan
Mobil fan
Postovi: 369
Pridružio se: Sre, 22. Sep 2010. 20:48

Post od siki069 »

Problem kod VIP-a je što ne priznaju garanciju nikome osim licu koje je sklopilo ugovor sa njima.
Kod MTS-a je u redu.
Kod Telenora ne znam kako funkcioniše.

sstanke91
Slučajni prolaznik
Slučajni prolaznik
Postovi: 6
Pridružio se: Pon, 09. Jan 2012. 01:03

Re: Kupovina telefona uzetih kod operatera.

Post od sstanke91 »

Kupio sam Samsung G928 s6 edge plus star jedan dan prvi ga ja odpakovao, unutra overena garancija iz VIP-a i fiskalni na 50000din.

Posle 4m koriscenja pojavi se neka mrlja na ekranu nicim izazvana niti je padao niti je polivan uredjaj. Odem ja u VIP poslovnicu i dam telefon na servis medjutim radnica mi kaze sledecu stvar vi NEMOZETE PREUZETI UREDJAJ SA SERVISA KAD SE VRATI!

Elem urejdaj moze uzeti samo osoba na koju se vodi ugovor. Da bih ja nor mogao podici uredjaj ja moram da imam punomocje od te osobe. U mom slucaju prva osoba je prodala drugoj uredjaj, a druga meni i ja sam generalno sad u mat poziciji.

Saveti bi mi bas znacili ako neko ima neki zato sto ja ne znam osobu na koju se vodi ugovor niti znam da li je ona placala oba veze.

Takodje sve telefone proizvodjaca Samsung koje ste uzeli tako preko oglasa sa overenom garancijom operatera i fiskalnim ne saljite kod operatera na servis nego direktno u Samsung ovlasceni servis u Promobi u Pozeskoj ulici i oni ce vam servisirati urejaj bez problema.

Baraba
Akcionar Mobilnog Sveta
Akcionar Mobilnog Sveta
Postovi: 11008
Pridružio se: Ned, 08. Feb 2009. 04:06
:: Ivan I. na Kupujem
:: Prodajem

Re: Kupovina telefona uzetih kod operatera.

Post od Baraba »

Ne znam kako si ti mogao da ga predaš u VIP ako ugovor nije na tvoje ime? Savet može da ti da jedino osoba koja je primila od tebe taj telefon na servis, kako je mogla da primi od tebe, onda možeš i da preuzmeš. A telefon se nosi u servis čiju garanciju imaš, ne kod provajdera mobilne telefonije8osim ukoliko ugovor nije na tvoje ima, te očekuješ da dobiješ zamenski telefon da bi nastavio da koristiš usluge koje plaćaš). Milion puta smo ovde rekli da telefon ne može da se odnese u VIP, MTS i Telenor, nego u servis koji pruža garanciju. Probaj da nađeš osobu od koje si kupio telefon, druge ti nema.

Deksi
V.I.P. MobilniSvet.com
V.I.P. MobilniSvet.com
Postovi: 4924
Pridružio se: Sre, 24. Feb 2010. 23:51
:: one+ nord2
Lokacija: LE

Re: Kupovina telefona uzetih kod operatera.

Post od Deksi »

A sta da radi onaj ko nije iz BG,.kako on moze da ga posalje u ovlasceni servis.
Ima povoljnih telefona tek kupljenih od operatera ali i mene to plasi kako iskoristiti garanciju ako za nju zatreba.

kvaka33
Expert
Expert
Postovi: 2349
Pridružio se: Sub, 11. Sep 2010. 19:34
:: Samsung S6 Edge Plus
Lokacija: Beograd

Re: Kupovina telefona uzetih kod operatera.

Post od kvaka33 »

Posaljes brzom postom direktno u servis sa spakovanom garancijom i fiskalnim i objasnjenjem o kakvom se kvaru radi
Ajde sad pitaj kako da nadjes adresu servisa i ko je serviser?
Na net pa trazi,sve pise
Ono sto WP nema,znaci da ti i ne treba

Deksi
V.I.P. MobilniSvet.com
V.I.P. MobilniSvet.com
Postovi: 4924
Pridružio se: Sre, 24. Feb 2010. 23:51
:: one+ nord2
Lokacija: LE

Re: Kupovina telefona uzetih kod operatera.

Post od Deksi »

Ha dobro, eto nisam znao da moze i tako, zahvaljujem za info.

sstanke91
Slučajni prolaznik
Slučajni prolaznik
Postovi: 6
Pridružio se: Pon, 09. Jan 2012. 01:03

Re: Kupovina telefona uzetih kod operatera.

Post od sstanke91 »

@Baraba

Dzba sve. Raspitao sam se bas dobro i iz prve ruke tj zvao sam samsung.

Prica je sledeca. Niko mi nije rekao kad sam ostavljao telefon da je takva prica u pitanju tj da ne mogu da ga preuzmem.

Dalje u samsung ga mogu odneti ali meni treba da se da nov uredjaj. Oni iz Samsunga daju meni napismeno da idem u VIP i trazim nov uredjaj i obavestavaju njih putem maila. Da bih ja uzeo nov uredjaj tj da bi mi VIP dao nov uredjaj mora doci osoba na koga se vodi ugovor.

To je kao da ja Vama prodam auto sa fiskalnim racunom kad sam ga kupio, servisnom knjigom i ostalom tipa opremom, a pravne aspekte nismo zavrsili tj dali ovlascenja ili ti izvrsili prepis imovine.

Tako da svi koji uzimaju na ovu pricu da bi bili sigurni bolje da uzmu ovlascenje da se ne bi zezali unapred.

Imam dva pitanja:

-Npr meni treba da se menja lcd na sgs edge da li tipa VIP radi tako komplikovane zamene na skupim uredjajima i da li stavljau org delove? Da li obavestavaju korisnika pre same zamene tipa problem je u tome i tome i mi bismo to menjali pa da ja kazem npr necu nego cu odneti u samsungov servis?

-Da li npr kad se meni vrati telefon iz VIP servisa i ja ga uzmem na bilo koji nacin da li mogu u slucaju da nisam zadovoljan sa njihovim servisom telefon odneti u Samsung prestavnistvo to nisam pitao juce kad sam zvao?

Evo sta mi se jos desilo pre nedelju dana, a slican je prica. Uzmem ja monitor u prodavnici za kompove kod prijatelja. Rec je o 27" monitoru novije generacije Samung je proizvodjac. Donesm moniotr kuci i kad sam ugasio svetla vidim da na crnim pozadinama isijaba beklajt tj pozadinsko osvetljenje. Ja to spakujem i sutra sa ovim prijateljem vratim kod uvoznika KimTec. Naravno posaljem im i mail sa sve slikama.

Posle dva dana zovu oni u servis i traze fiskalni i garanciju sto smo im i odneli i glavni serviser kaze da on to ne vidi tj vidi ali nije to toliko izrazeno kao ne moze da stvori uslove da isproba. Ja reko pa ugasi svetlo u prostoriji i pusti neki film ili stavi da isijava svetlo na crnoj pozadini pa ces da vidis. Nista oni ne mogu to da rese, ali salju sve u samsung i onda cekam odobrenje od samsunga da li cu da dobijem nov monitor ili ne.

Po zakonu o potrosacima ja ako im posle 1 dana vratim proizvod moraju mi isti zameniti odmah, a ne da cekam dve nedelje na odgovor. Cak i da je uredjaj skroz ispravan, a da mi se ne dopada iz nekog razloga ja mogu da ga vratim i kazem ruzan je, a da za uzvrat dobijem drugi ili povracaj novca.

Isto je tako i za telefon. Vip ce da salje njima ili ako odem u samsung oni ce Vipu da naloze da mi daju novi proizvod, a ja kad dodjem oni ce traziti vlasnika ugovora i opet isti problem ne znam vlasnika, a nemam ovlascenje da podignem umesto njega uredjaj.

U slucaju monitora Samsung ce da odluci da li dobijam novi i poslace KimTec papire, a oni ce meni dati uredjaj nov ili n. Tako je prica i sa Vip. Dobice papir da li da mi daju nov ili ne uredjaj.

Da sam uzeo uredjaj npr u Samsungu u uscu dobio bih novi i posle 4m koriscenja tj do 6m daju novi momentalno koji god da je kvar. Ali u samsungu taj uredjaj kosta 130000din

Kod nas se zakon o potrosacima bas bas slabo primenjuje kao da ni ne postoji.

Odgovori