Red vožnje SMS-om

novosti i informacije vezane za mobilne komunikacije, domaće operatore i njihove usluge
vlada1970
Mobil manijak
Mobil manijak
Postovi: 1297
Pridružio se: Pon, 20. Nov 2006. 14:06
:: Blackberry Q5
:: Nokia 8310
Lokacija: Beograd

Post od vlada1970 »

To bi bilo prvoklasno miodrage . Dostavna vozila josh mogu u to i to vreme da udju u uzi centar i kvit .

Fali ta dugo ocekivana obilaznica oko Beograda pa da oni koji ne moraju da svracaju u Beograd , samo obidju isti . Plus za teretni saobracaj . Bilo bi lakshe kroz grad . Ko zna kada ce to kod nas da profunkcionishe . Kakvi smo , kad mi budemo imali po 98 godina :P

Mada opet ima ona narodna - kad deca nisu besna , ni kuca nije tesna . Moze se sve samo da nema sve vishe i vishe namrshtenih i umishljenih faca sa skupim kolima ( mada i sa jeftinijim znaju da budu mangupi ) , koji misle da su glavni i kojima kao niko ne moze nishta .

Dosta za off-om ako se slazete, vecinom smo sve rekli o problemima . Mada je opet moralo malo da se skrene paznja zasto bi funkcionisanje takvog sistema bilo neefikasno .

A za ovo kasnjenje sms-a , sad sam se nasmejao strava . Ti vec tamo gde si krenuo a ono stize poruka da ce bus da ti dodje za 12 minuta , hahahahahah :lol:

MB maneken
Banned
Postovi: 619
Pridružio se: Čet, 16. Jun 2005. 16:07

Post od MB maneken »

Nove tehnologije u javnom prevozu

GPS i u GSP



U svako od oko 1.200 vozila gradskog prevoza biće ugrađen sistem za globalno
pozicioniranje (GPS) i kombinacija interneta i mreže mobilne telefonije (GPRS).
Ovi sistemi će omogućiti da se sa jednog mesta lociraju i prate sva vozila

Kada se govori o modernizaciji javnog prevoza u Beogradu, više se ne misli samo na
kupovinu novih vozila i rekonstrukciju elektromreže i šina. Ubrzan razvoj novih tehnologija
koje, gle čuda, nisu zaobišle ni našu zemlju, omogućava da gradski prevoz budu usavršen
“sitnicama“ o kojima smo do sada mogli samo da sanjamo.
Nijedna od tih novotarija, doduše, još se nije ni primakla vozilima Gradskog saobraćajanog
preduzeća “Beograd“ i privatnika, ali se o njima već mesecima govori, a gde ima dima ima i ...

Prvi dimni signal, koji svedoči da sve neće ostati samo dobra ideja, pojavio se pre nekoliko
dana, kada je Direkcija za javni prevoz obelodanila konkurs za javnu nabavku i implementaciju informacionog sistema za daljinsko praćenje vozila javnog prevoza.
Za ovu nabavku u gradskom budžetu izdvojena su i sasvim ozbiljna sredstva od 130 miliona dinara,
što je dokaz da gradske vlasti ovoga puta misle ozbiljno.

Kompletna slika

O čemu se zapravo radi? Zamisao je da u svako od oko 1.200 vozila gradskog prevoza
(autobusa, tramvaja, trolejbusa) bude ugrađen sistem za globalno pozicioniranje (GPS) i
kombinacija interneta i mreže mobilne telefonije (GPRS).
Ovi sistemi će omogućiti da se sa jednog mesta lociraju i prate sva vozila, kao i da sa
njihovim vozačima bude uspostavljena komunikacija. Centralni kompjuterski monitoring
verovatno će biti smeštan u Direkciji za javni prevoz Sekretarijata za saobraćaj.

Slika

Ovaj sistem trebalo bi da donese višestruke koristi kako gradskim vlastima tako i putnicima.
Tako bi saobraćajni stručnjaci na jednom mestu imali kompletnu sliku gradskog prevoza u
svakom trenutku, od momenta kada vozila izađu na linije, pa do povrataka u garaže.
To praktično znači da bi gotovo trenutno bili obavešteni o svakom eventualnom kvaru na vozilima,
nepredviđenim zagušenjima i svakom drugom poremećaju u saobraćaju.
Dispečeri bi potom preusmeravali vozila na rezervne trase, povećavali ili smanjivali broj vozila
u zavisnosti od potrebe, naređivali vozačima da malo uspore ili ubrzaju kako bi se ispoštovao
red vožnje i slično.

Ovaj sistem će stručnjacima pružati i sijaset drugih informacija, kao što su broj pređenih
kilometara, potrošnja goriva, približan broj putnika, vremenski interval koji je vozilu potreban
da obiđe jedan krug...
Sve to će im pomoći da sa velikom preciznošću odrede stvarno potreban broj vozila na
jednoj liniji, najracionalniji red vožnje, opravdanost uvođenja ili ukidanja pojedinih linija.

Korist za putnike biće očigledna. Red vožnje više neće biti samo mrtvo slovo na papiru, a čak i
u vanrednim situacijama neće ostati bez prevoza. U slučajevima kvara na vozilu više se neće
čekati po sat vremena da stigne interventna mehaničarska ekipa, a zahvaljujući tome što će
informacija o iskakanju vozila iz sistema odmah biti prosleđena dispečerskom centru, “majstori“
će stići u roku od nekoliko minuta.
Shvativši prednosti ovog sistema GSP “Beograd“ je još pre nekoliko meseci raspisao konkurs
za nabavku GPS uređaja za 40 servisnih vozila, ali rezultati tog posla još nisu saopšteni.

Korak napred

Kada će ovaj sistem zaživeti? To najpre zavisi od tenderske procedure, koja, iskustvo nas
uči, ume da se oduži u nedogled. Kako je u pitanju više od 1,5 miliona evra, nema sumnje da
će se na konkurs prijaviti sijaset zainteresovanih domaćih i stranih kompanija, a to obično
podrazumeva nekoliko žalbi onih koji posao ne budu dobili.
U svakom slučaju, kada ovaj sistem jednom bude proradio biće mnogo lakše nadograđivati
ga nekim još savremenijim rešenjima. Tada već neće biti nemoguće na svakom autobuskom, tramvajskom ili trolejbuskom stajalištu instalirati displej uređaje putem kojih će putnici u
svakom trenutku moći da saznaju gde se nalazi njihov prevoz i za koliko minuta će stići.

Jedna od mogućnosti je da putnici putem SMS poruke dobiju informaciju o tome kada će
vozilo prispeti na njihovu stanicu.

Pre nekoliko meseci rukovodstvo GSP “Beograd“ najavilo je zanimljive “elektronske“ novine
kada je reč o plaćanju karte u javnom prevozu. Jedna od mogućnosti koja se pominjala bilo
je plaćanje karte putem SMS poruka.
Putnik bi pri ulasku u vozilo poslao SMS poruku na određeni broj, a sa njegovog računa bi se
automatski skidao iznos u visini cene karte, o čemu bi vrlo brzo dobio i povratnu poruku.

“Telekom Srbija“ je saopštio da je spreman da podrži ovakav sistem naplate prevoza, ali ni do
danas on nije zaživeo. GSP “Beograd“ je, doduše, planirao da ovaj sistem najpre isproba u
noćnom prevozu, ali je noćni prevoz baš nekako u to vreme prešao u nadležnost privatnih
prevoznika, pa je možda i to razlog odustajanja. Sličnu “stvar“ je još pre nekoliko godina
usvojio “Parking servis“ čiji korisnici parking plaćaju i putem SMS poruka.

U posednje vreme čelnici GSP “Beograd“ najavljuju plaćanje karte putem elektronskih platnih
kartica, poput onih za telefoniranje sa javnih govornica. U svakom vozilu bili bi postavljeni
elektronski uređaji kroz koje bi se ove kartice provlačile i koji bi automatski sa njih skidali
potreban novčani iznos. Da li će ovaj sistem stvarno proraditi, ostaje da se vidi.

Optimisti tvrde da je razvoj novih tehnologija nezaustavljiv i da one sigurno neće zaobići ni ovaj
vid naših života, dok su pesimisti skloni da tvrde da u našim tramvajima, autobusima i
trolejbusima ima mnogo prečih stvari da se popravi (npr. grejanje, prozori, ventilacija), pre nego
što u njih “uđe“ elektronika. Istina je, verovatno, opet negde na sredini.

http://www.bgdnovine.com/arhiva/broj05/bgd4.html

skeptichni chicha
Mobil fan
Mobil fan
Postovi: 498
Pridružio se: Pet, 17. Nov 2006. 12:35

Post od skeptichni chicha »

Eh znači zato mt:s uvodi onaj autotraking :D
E sad ideja je izvrsna, naročito o plaćanju karata SMS-om ali sam blago skeptičan prema sposobnosti GSP-a da iznese takav projekat, bre pa oni ne mogu da obezbede stalno funkcionisanje ni ovih trenutnih aparata za ponoštavanje karata kako liće tek nešto složenije (a sve je složenije od toga)

I BTW ne moraš baš uvek da zalepiš ovde ceo tekst, izvadi najinteresantije stvari i okači link, biće preglednije.

Spyker
Mobil manijak
Mobil manijak
Postovi: 1699
Pridružio se: Sre, 28. Sep 2005. 11:38
Lokacija: Sabac
Kontakt:

Post od Spyker »

skeptichni chicha, ne moze on to da razume, komplikovano je za njega :uhuh:
iPhone + CX300

vlada1970
Mobil manijak
Mobil manijak
Postovi: 1297
Pridružio se: Pon, 20. Nov 2006. 14:06
:: Blackberry Q5
:: Nokia 8310
Lokacija: Beograd

Post od vlada1970 »

Ja sam danas nesto razmisljao i pade mi na pamet da su ti sto uvode taj gps u gsp , malo pokvareni . Razlog je taj , sto hoce da naplacuju nesto sto je normalno na zapadu da postoji vec odavno .

Elem , u Djermaniji :D ili Luksemburgu , gde sam bilo 8) postoje stanice autobuske kao i kod nas i jos postoje i displeji na tim stanicama , koji pokazuju koliko treba odredjenom busu vremena da bi bio na toj stanici . I to se smatra normalnim da postoji i nista se ne naplacuje . Dodjes kao covek na stanicu , pogledas displej i vidis da ce bus 65 biti tu za 3 minuta i onda znas sve . Jer sistem automatski prati svaki bus i javlja unapred svakoj stanici koliko je bus udaljen od nje i to se odmah preracunava u minute .

A nasi to odmah hoce da naplacuju kroz neke sms poruke . :shock: Sramota , kad covek bolje razmisli .

A sto kaze skeptichni chicha , ko zna kako ce to gsp i da odradi i da odrzava . Jos nesto vazno a na sta retko ko hoce da obrati paznju od nadleznih u firmi i samo bi da se prave da su savremeni a to je da su nam potrebniji novi autobusi , nove gume da se ne klizamo zimi , novi hladnjaci da ne dizu temperaturu motori na autobusima leti , itd. i mnogo drugih stvari , a ne sms poruke kad ce bus da dodje na stanicu . Ulazu u sistem za koji ce grdne pare da namaknu , a ne ulazu koliko je potrebno u nov vozni park i opremanje vozila osnovnim potrosnim materijalom . Ne , oni odmah na gps :lol: A sto ce taj bus kad silazi sa Zvezdare da se zakuca mozda u prvu banderu ili auto sa strane jer ima plastiku od guma a ne prave gume , to nije vazno - PREZNOJAVAJ SE TI MAJSTORE OD MUKE DA LI CES ZIV SICI SA ZVEZDARE ILI NEGDE DRUGDE , VAZNO JE DA MI IMAMO GPS PRACENJE VOZILA . Izgleda smesno ali nije kad sedis za volanom i pitas se to . A putnici hoce da stignu zivi na odrediste i nista ih ne zanima 8)

Ne smem vishe protiv firme , odrace me ako saznaju sta pishem ovde :wink:

MB maneken
Banned
Postovi: 619
Pridružio se: Čet, 16. Jun 2005. 16:07

Post od MB maneken »

skeptichni chicha napisao:E sad ideja je izvrsna
Cuo sam da testovi lepo napreduju, tako da ce se igleda ova ideja ostvariti. Kada mozemo da placamo parking SMS-om i sl. sto ne bi moglo i ovo.

LCD ekrani u autobusima,a dogodine i „blutut” veza

Putnici u autobusima 37, 52, 56 i 58 privatnih prevoznika više ne mogu da promaše stanicu ili da zalutaju. Preko LCD ekrana na kojima su do nedavno bili emitovani spotovi, servisne informacije i izreke, sada mogu da prate i gde se autobus u tom trenutku nalazi, koje stanice slede i koje se značajne ustanove nalaze u blizini.

PUTOKAZ - Elektronske mape sada se nalaze u osam autobusa na liniji 37, devet autobusa s linije 52, 13 autobusa s linije 56 i šest autobusa sa trase 58. Do kraja godine, takve mape naći će se na već postojećim monitorima u 180 vozila privatnih prevoznika „Domiko", „Beobus" i „Grupe privatnih prevoznika".
- Pomoću GPS tehnologije, na pokretnoj mapi veličine 640 sa 640 piksela prikazuje se trenutna pozicija vozila javnog prevoza, ali i okolina grada. Putnici tako u svakom trenutku znaju gde se nalaze jer su na mapi ucrtani i neki značajni objekti kao što su škole, bolnice i ustanove kulture - kaže za „24 sata" Ivana Živanović, zamenica direktora kompanije „Serbmedija", koja je u maju počela s postavljanjem monitora u autobusima.
U „Serbmediji" planiraju da početkom 2008. godine uvedu i nagradne vaučere za putnike, a postoji ideja da se uz kupljenu kartu za prevoz dele i karte za pozorište, bioskop, koncerte i druge kulturne manifestacije.
Putnici u autobusima u kojima postoje elektronske mape ne skidaju oči s njih.
- U oktobru sam došla na studije u Beograd i nekoliko puta sam se gubila jer nisam bila sigurna na kojoj stanici da siđem, a skoro svakoga dana putujem od Petlovog brda do Zelenjaka. Mapa je super, a ja sam sigurna da ne mogu više da se izgubim - rekla je Irena Stojković.
Na LCD monitorima emituju se muzički spotovi, kratke informacije, prognoza, kursna lista, promocije kulturnih dešavanja, izreke, kratke obrazovne emisije, promovišu se humanitarni fondovi i organizacije za borbu protiv nasilja u porodici. Postavljanje monitora za jedan autobus košta oko 3.000 evra.

http://www.24sata.co.yu/vesti.php?id=16987

gargamel4
Expert
Expert
Postovi: 2746
Pridružio se: Čet, 02. Mar 2006. 08:37
Lokacija: Beograd

Post od gargamel4 »

Auuuuuuuuuuu...................... 3 'iljade čega? Krompira? Jel mogu ja to da ima postavljam za 2.500€?

Jaka mi je ova mala što ne zna da siđe ne poslednjoj stanici :lol: :D :wink: Baš volim te neisforsirane dobrovoljne intervjue :oops:

Ovo da putnici ne skidaju oči s monitora je tačno, jer posebno noću alternativa monitoru je mrak ili ružni putnici, ali bilo bi lepo da ima nešto treće. Neka puštaju tu šta hoće uz sliku, ja ne vadim sluške iz ušiju ni kad bombarduju, ali vozači će stvarno da odlepe.

Sve u svemu da ne bude da samo pljujem, ima tu i jako lepih ideja, ali neke treba malo uobličiti i dati im malo drugačiji smisao, a za naplaćivanje karata magnetnim karticama, moram da citiram sebe:
gargamel4 napisao: .......... ali ako aparati ne budu od livenog rostfraja, testirani u Ruandi, na Mesecu, i u okeanu na dubini od 3 kilometra i to bez ogrebotine, neće preživeti domaće srednjoškolce.

:)
:D ;)
Ako Vam je dobro, onda ništa[/url]
Samsung A70, KZ AS10 wireless, Garmin Fenix 6X PRO

miodrage
WP_guru
WP_guru
Postovi: 11662
Pridružio se: Pon, 13. Mar 2006. 23:35
:: iPhone 14 Pro Max
Lokacija: Subotica
Kontakt:

Post od miodrage »

gargamel4 napisao:
Ovo da putnici ne skidaju oči s monitora je tačno, jer posebno noću alternativa monitoru je mrak ili ružni putnici, ali bilo bi lepo da ima nešto treće. Neka puštaju tu šta hoće uz sliku, ja ne vadim sluške iz ušiju ni kad bombarduju, ali vozači će stvarno da odlepe.
Recimo da idu filmovi sa Jennom Jameson, Silviom Saint, Jesse Jane, Nikki Novom, Ariom Giovanni, Ginom Lynn, Terom Patrick, Krystal Steal... Mislim da onda ni srednjoskolci ne bi dirali ekrane, nego bi sve ochi bile vazda uprte u monitore. A onda bi se desavalo i manje seksualnih ispada u vozilima GSP-a, tipa dahtanje za vrat, pribijanje uz nekoga i sl...
Ceterum censeo, Androidam delendam esse!

Odgovori