MNP - Mobile Number Portability
- tomas.hokenberi
- Moderator
- Postovi: 4747
- Pridružio se: Pon, 03. Sep 2007. 18:02
- :: Samsung GalaxyNote20
- Lokacija: Beograd
Azimuth, nema pravo onaj ko je promenio broj da donosi takvu odluku, to bi bila potpuno naopaka i pogresna logika. Ja bih se pprvi ljutio na operatere kada bi tako radili. Poruka sluzi da zastiti druge korisnike, i zato samo svako za sebe moze da odluci da li zeli da slusa tu poruku nikako da to bude na onom ko je promenio operatera.
Pravila otvaranja tema i davanja odgovora
Samsung SM-N980F Galaxy Note 20 256GB
Samsung SM-T870 Galaxy Tab S7 + Transcend 512GB
Samsung SM-N980F Galaxy Note 20 256GB
Samsung SM-T870 Galaxy Tab S7 + Transcend 512GB
- Azimuth
- Moderator
- Postovi: 11610
- Pridružio se: Sub, 27. Jan 2007. 20:58
- :: Note 8 DS
- Lokacija: Novi Sad
tomas.hokenberi, pa zastitili bi pozivaoce tako sto bi se npr prvih 5-10-50 zvanja cula ta poruka a kasnije ne bi. To mi je skroz ok i normalno. A totalno apsurdno da se i posle 2-3-5 godina cuje i dalje.
Sa druge strane, ako smo sada mi vlasnici brojeva, ne vidim zasto ne bi mogli da upravljamo njima pa samim tim i da gasimo ono sto smatramo nepotrebnim. Ukoliko neko ne zeli da gasi tu poruku ne mora, ali onima koji zele treba to omoguciti uz npr to ogranicenje od nekoliko zvanja.
Ovakvim ogranicavanjima mi i dalje nismo vlasnici svojih brojeva nego suvlasnici cim jos neko moze da odlucuje u ime svakog od nas.
Sa druge strane, ako smo sada mi vlasnici brojeva, ne vidim zasto ne bi mogli da upravljamo njima pa samim tim i da gasimo ono sto smatramo nepotrebnim. Ukoliko neko ne zeli da gasi tu poruku ne mora, ali onima koji zele treba to omoguciti uz npr to ogranicenje od nekoliko zvanja.
Ovakvim ogranicavanjima mi i dalje nismo vlasnici svojih brojeva nego suvlasnici cim jos neko moze da odlucuje u ime svakog od nas.
- tomas.hokenberi
- Moderator
- Postovi: 4747
- Pridružio se: Pon, 03. Sep 2007. 18:02
- :: Samsung GalaxyNote20
- Lokacija: Beograd
Azimuth, за 2-3-5 година тешко да можемо било шта да кажемо, пошто још нема две године како имамо МНП. Корисник јесте, на неки начин, "власник броја", али оператери морају да заштите све своје кориснике. Када би крајњи корисник одлучивао о томе да ли ће неко добити упозорење о томе да је он променио оператера, онда би он(а) имао могућност да друге кориснике доведе у заблуду и нанаесе им финансијску штету, а то је недопустиво (и не само недопустиво већ и основ за тужбу против оператера). Оператери морају да заштите и себе и своје кориснике од тога, и због тога мора да постоји такво обавештење. Наравно, ако постоје техничке могућности, можда би требало подесити тако да када особа А зове особу Б (која је искористила МНП) први (или првих пар пута) добије то упозорење, а после одређеног броја позива према Б, да се престане са давањем тог обавештења. Међутим ако позове особа Ц и 5 година после промене оператера, ако је то први позив ка Б, мора добити обавештење.
Pravila otvaranja tema i davanja odgovora
Samsung SM-N980F Galaxy Note 20 256GB
Samsung SM-T870 Galaxy Tab S7 + Transcend 512GB
Samsung SM-N980F Galaxy Note 20 256GB
Samsung SM-T870 Galaxy Tab S7 + Transcend 512GB
tomas.hokenberi, ja sam promenio operatera i sada bih želeo da sa brojeva mojih roditelja isključim tu dosadnu poruku. I ponavljam pitanje: kako to mogu da uradim, a da ne moram da pozivam operatera? Da li može pomoću govornog automata ili slanjem nekog koda?
Inače mislim da bi trebalo da uvedu ovakvu poruku i za one korisnike u čiju mrežu se broj preneo, kako bi se oni obavestili da pozivanjem tog broja mogu da ostvare popuste. Onda bi trebalo uvesti poruku za pozive ka inostranstvu, jer korisnici moraju da se obaveste da su cene tih poziva dosta više. Onda bi trebalo uvesti poruku i za roaming, kako bi se korisnici obavestili da više ne koriste matičnu mrežu itd.
Ma taj govorni automat je zlata vredan i veoma koristan i logičan. Nadam se da će jednog dana početi da ih ugrađuju i u hleb kako bi me obavestili da jedem polu-beli iako sam juče jeo čisto beli, pa mi možda zato bude malo čudan ukus. Ili u toalet papir, da me obavesti da je rolna troslojna i da mogu slobodno da pritisnem jače kada brišem zadnjicu, jer bi se dvoslojni lakše poceao a ovaj neće...
Inače mislim da bi trebalo da uvedu ovakvu poruku i za one korisnike u čiju mrežu se broj preneo, kako bi se oni obavestili da pozivanjem tog broja mogu da ostvare popuste. Onda bi trebalo uvesti poruku za pozive ka inostranstvu, jer korisnici moraju da se obaveste da su cene tih poziva dosta više. Onda bi trebalo uvesti poruku i za roaming, kako bi se korisnici obavestili da više ne koriste matičnu mrežu itd.
Ma taj govorni automat je zlata vredan i veoma koristan i logičan. Nadam se da će jednog dana početi da ih ugrađuju i u hleb kako bi me obavestili da jedem polu-beli iako sam juče jeo čisto beli, pa mi možda zato bude malo čudan ukus. Ili u toalet papir, da me obavesti da je rolna troslojna i da mogu slobodno da pritisnem jače kada brišem zadnjicu, jer bi se dvoslojni lakše poceao a ovaj neće...
- Azimuth
- Moderator
- Postovi: 11610
- Pridružio se: Sub, 27. Jan 2007. 20:58
- :: Note 8 DS
- Lokacija: Novi Sad
Upravo o tome i pricam. Ovakvo nesto bi trebalo uvesti i svi zadovoljni.tomas.hokenberi napisao:Наравно, ако постоје техничке могућности, можда би требало подесити тако да када особа А зове особу Б (која је искористила МНП) први (или првих пар пута) добије то упозорење, а после одређеног броја позива према Б, да се престане са давањем тог обавештења. Међутим ако позове особа Ц и 5 година после промене оператера, ако је то први позив ка Б, мора добити обавештење.
E sad, jedino ovo sto miogrande kaze, operateri bi ostali uskraceni za ogromnu cifru...
Smesno... I sta sad posle par godina npr. zove te rodbina , devojka ili neki najbolji drug i po ko zna koji put mora da slusa tu obavestajnu poruku... Nema smisla.. Bolje resenje bi bilo da npr drug koji me zove 30-50 ili cak 100 puta slusa tu poruku i posle nekog odredjenog broja poziva ta poruka da se iskljuci... Ali iskljuci u smislu da je samo on necuje.. a svi ostali koji nisu napunili taj limit od recimo 100 poziva normalno da je cuju... Po meni bi tako bilo najbolje.
- Azimuth
- Moderator
- Postovi: 11610
- Pridružio se: Sub, 27. Jan 2007. 20:58
- :: Note 8 DS
- Lokacija: Novi Sad
ToMiC, o tome smo tu neposredno iznad i pricali.
Tako bi bilo logicno, normalno i posteno. Svi srecni i zadovoljni, kako pozivaoci tako i oni koji su prebegli pa ne moraju da slusaju jadikovanja ljudi koji ih zovu o porukama koje slusaju svaki put.
Ali problem, operateri su na gubitku kao sto rece miodrage. Ja ne znam ni da brojim do te cifre koliko bi oni potencijalno zaradili ukoliko bi ih ljudi redom zvali da im iskljucuju tu poruku.
Tako bi bilo logicno, normalno i posteno. Svi srecni i zadovoljni, kako pozivaoci tako i oni koji su prebegli pa ne moraju da slusaju jadikovanja ljudi koji ih zovu o porukama koje slusaju svaki put.
Ali problem, operateri su na gubitku kao sto rece miodrage. Ja ne znam ni da brojim do te cifre koliko bi oni potencijalno zaradili ukoliko bi ih ljudi redom zvali da im iskljucuju tu poruku.
- m@c|-|oR
- Expert
- Postovi: 3245
- Pridružio se: Pon, 19. Apr 2010. 21:21
- :: Samsung Note 20 Ultr
- Lokacija: Smederevo-Niš-Šabac
Re: MNP - Mobile Number Portability
Želim sa ostatkom foruma da podelim neka iskustva iz procesa prenosa mobilnog broja kroz koji sam upravo prošao.
Konačno je danas (noćas) završeno, pa sad mogu da sumiram utiske.
Pred kraj aprila sam podneo zahtev za prenos (Vip) broja u mt:s, zbog trenutne promocije o kojoj je ovde već bilo reči - 50% popusta na pretplatu tokom trajanja ugovorne obaveze. Ovo sam radio da bih sinhronizovao prelazak sa krajem obračunskog perioda u Vipu (10-ti u mesecu).
U Vip-u sam koristio postpaid 325, uz prosečne račune od 1,700-2,000 dinara, nikada kasnio sa uplatom.
U mt:s-u sam odabrao Mix Net M, koji odgovara mojim potrebama (posebno uz popust od 50%!).
Ovaj zahtev je bio odbijen zbog greške u prezimenu (srednje slovo je bilo u pitanju), ali je to odmah ispravljeno i podnet je novi zahtev.
Kad je Vip u pitanju, imam nekoliko osnovnih zapažanja:
- Nisu pokazali bilo kakvo interesovanje da me zadrže, niti da saznaju moje motive za prelazak.
- Odobrili su prenos a da me nisu obavestili o tome.
- Isključili su mi karticu, a da mi to nisu najavili. Ukratko, Vip uopšte nije komunicirao sa mnom tokom procesa.
U vezi sa mt:s-om utisci su sledeći:
- U poslovnici sam čekao oko 20 minuta da podnesem zahtev, uz veliku "podršku" tipa iz obezbeđenja. Kad bih hteo da budem sarkastičan, mogao bih svašta o njemu da kažem, ali to nije tema.
- Pokazali su veliku želju da završe posao (razumljivo) i bili veoma uslužni sve vreme - telefonom i lično.
- Podešavanja za internet za moj telefon (HTC Desire) ne mogu se dobiti OTA, već se mora otići u KS, ili potražiti uputstvo na sajtu.
- Pokrivenost mrežom, za prvi dan, zadovoljavajuća (putovao sam od Zemuna do Niša), kvalitet razgovora takođe.
- Provera stanja je malo user unfriendly, ali podnošljiva.
Bottom line - ja pređoh, pa šta mi i kako bude.
Konačno je danas (noćas) završeno, pa sad mogu da sumiram utiske.
Pred kraj aprila sam podneo zahtev za prenos (Vip) broja u mt:s, zbog trenutne promocije o kojoj je ovde već bilo reči - 50% popusta na pretplatu tokom trajanja ugovorne obaveze. Ovo sam radio da bih sinhronizovao prelazak sa krajem obračunskog perioda u Vipu (10-ti u mesecu).
U Vip-u sam koristio postpaid 325, uz prosečne račune od 1,700-2,000 dinara, nikada kasnio sa uplatom.
U mt:s-u sam odabrao Mix Net M, koji odgovara mojim potrebama (posebno uz popust od 50%!).
Ovaj zahtev je bio odbijen zbog greške u prezimenu (srednje slovo je bilo u pitanju), ali je to odmah ispravljeno i podnet je novi zahtev.
Kad je Vip u pitanju, imam nekoliko osnovnih zapažanja:
- Nisu pokazali bilo kakvo interesovanje da me zadrže, niti da saznaju moje motive za prelazak.
- Odobrili su prenos a da me nisu obavestili o tome.
- Isključili su mi karticu, a da mi to nisu najavili. Ukratko, Vip uopšte nije komunicirao sa mnom tokom procesa.
U vezi sa mt:s-om utisci su sledeći:
- U poslovnici sam čekao oko 20 minuta da podnesem zahtev, uz veliku "podršku" tipa iz obezbeđenja. Kad bih hteo da budem sarkastičan, mogao bih svašta o njemu da kažem, ali to nije tema.
- Pokazali su veliku želju da završe posao (razumljivo) i bili veoma uslužni sve vreme - telefonom i lično.
- Podešavanja za internet za moj telefon (HTC Desire) ne mogu se dobiti OTA, već se mora otići u KS, ili potražiti uputstvo na sajtu.
- Pokrivenost mrežom, za prvi dan, zadovoljavajuća (putovao sam od Zemuna do Niša), kvalitet razgovora takođe.
- Provera stanja je malo user unfriendly, ali podnošljiva.
Bottom line - ja pređoh, pa šta mi i kako bude.
"Kad čovek nešto neće, on nađe razlog, kad hoće - nađe način"
Kineska Poslovica
Kineska Poslovica
- miodrage
- WP_guru
- Postovi: 11662
- Pridružio se: Pon, 13. Mar 2006. 23:35
- :: iPhone 14 Pro Max
- Lokacija: Subotica
- Kontakt:
Re: MNP - Mobile Number Portability
m@c|-|oR, neka ti je Bog u pomoci
Salim se, mislim da ces da budes uglavnom zadovoljan, osim Internetom, jer moj otac je na mt:s i to radi i dalje kataklizmaticno... cas 3G, cas Edge... iPhone 3G u pitanju, moj stari, ali isto tako radi i na svim drugim telefonima...

Ceterum censeo, Androidam delendam esse!
- m@c|-|oR
- Expert
- Postovi: 3245
- Pridružio se: Pon, 19. Apr 2010. 21:21
- :: Samsung Note 20 Ultr
- Lokacija: Smederevo-Niš-Šabac
Re: MNP - Mobile Number Portability
imenjače, sve si u pravu. Internet im je, u najmanju ruku - nepredvidiv
. Jedno merenje speedtest-om (na HSDPA!) je dalo 389kbps DL i 819kbps UL
! Nadam se da će uskoro poraditi nešto na mreži.
Ušteda koju pravim je, za sada, dovoljno opravdanje za ovaj prelazak.


Ušteda koju pravim je, za sada, dovoljno opravdanje za ovaj prelazak.

"Kad čovek nešto neće, on nađe razlog, kad hoće - nađe način"
Kineska Poslovica
Kineska Poslovica
Re: MNP - Mobile Number Portability
Danas odem u VIP da vidim koliko treba da platim i da se resim bede koja obavestava da je broj prebacen u drugu mrezu,ne mogu vise da se zezam sa tim.
Kaze zaposleni da treba da platim 17.000 dinara za raskid,reko ok,ali uvek ima ali!
Kaze majstor da moze da se desi da i kad se vratim u svoju maticnu mrezu telenor da i dalje moze jedno vreme da stizu obavestenja o promeni mreze!!!???
Plus kaze,da telenor nije u obavezi da mi to odmah omoguci,nego moze da ceka tri meseca da mi kao opet izdaju tu karticu jer je to kao njihovo,a ne moje vlasnistvo.
Posle svega me je mrzelo da idem do telenora da se raspitam
,al imam utisak da me "majstor iz vip-a" samo zastrasivao da slucajno ne odem sa njihove mreze.
Sta vi kazete!?
Kaze zaposleni da treba da platim 17.000 dinara za raskid,reko ok,ali uvek ima ali!

Kaze majstor da moze da se desi da i kad se vratim u svoju maticnu mrezu telenor da i dalje moze jedno vreme da stizu obavestenja o promeni mreze!!!???



Plus kaze,da telenor nije u obavezi da mi to odmah omoguci,nego moze da ceka tri meseca da mi kao opet izdaju tu karticu jer je to kao njihovo,a ne moje vlasnistvo.



Posle svega me je mrzelo da idem do telenora da se raspitam


Sta vi kazete!?

Sony Xperia P
- miodrage
- WP_guru
- Postovi: 11662
- Pridružio se: Pon, 13. Mar 2006. 23:35
- :: iPhone 14 Pro Max
- Lokacija: Subotica
- Kontakt:
Re: MNP - Mobile Number Portability
aleksaa, koji je problem sa obavestavanjem o mrezi? Pa ne obavestavaju tebe, ne? Kome se ne svidja, kazi mu da moze da ode do poslovnice i da zahteva da mu se obavestenje ukine. Kraj price! Sto bi se ti akao sa time pobogu?
Ceterum censeo, Androidam delendam esse!
Re: MNP - Mobile Number Portability
Jbg. meni telefon sluzi za razne kombinacije,i veoma cesto me zovu "novi" brojevi,ove sto imam u imeniku su se navikli a koliko sam i skontao posle 3 meseca njima se vise ta poruka i ne cuje.
Problem su "novi pozivaoci" koji su u vecini slucajeva neverovatno glupi,vise ne mogu da slusam da mi govore "opet si promenio broj,pa na koji broj sad da te dobijem,pa sto si stalno nedostupan..."
Nemam bre zivaca da se vise igram gluvih telefona,hocu da kad me DEBIL pozove da mu odmah zvoni telefon i da mu se ja lepo javim.
Sta meni vredi sto sam ja dostupan 24h dnevno i skroz poslovan
,kad posle DEBIL pocne da me smara kako sam ceo dan nedostupan i da nam je zato propao dogovor,posao... 
Problem su "novi pozivaoci" koji su u vecini slucajeva neverovatno glupi,vise ne mogu da slusam da mi govore "opet si promenio broj,pa na koji broj sad da te dobijem,pa sto si stalno nedostupan..."
Nemam bre zivaca da se vise igram gluvih telefona,hocu da kad me DEBIL pozove da mu odmah zvoni telefon i da mu se ja lepo javim.
Sta meni vredi sto sam ja dostupan 24h dnevno i skroz poslovan


Sony Xperia P
- Deksi
- V.I.P. MobilniSvet.com
- Postovi: 4924
- Pridružio se: Sre, 24. Feb 2010. 23:51
- :: one+ nord2
- Lokacija: LE
Re: MNP - Mobile Number Portability
aleksaa, da eto tvoj slucaj je jos jedan dokaz da ako se u komercijalne ili podslovne svrhe koristi preneti broj je los potez.
Re: MNP - Mobile Number Portability
ako raskines ugovor,broj prestaje da postoji tj vraća se matičnom operateru u vlasništvo...
e sad ,da li će telenor da ti omogući da ga uzmeš to je druga stvar i moraš da proveriš sa njima...
e sad ,da li će telenor da ti omogući da ga uzmeš to je druga stvar i moraš da proveriš sa njima...
Samsung S10+ red
Re: MNP - Mobile Number Portability
Obaveštenje za sve mt:s korisnike
31.08.2012
Automatsko obaveštavanje o prenetom broju
Obaveštavamo vas da se od 1. oktobra ukida automatska govorna poruka pre uspostavljanja veze kojom vas informišemo da je korisnik kojeg pozivate preneo svoj broj u drugu mobilnu mrežu.
Korisnici koji i nakon ovog datuma žele da čuju ovu govornu poruku mogu da je aktiviraju od 1. oktobra i to pozivom Korisničkog servisa na broj 064789 u direktnom razgovoru sa našim operaterom. Deaktivaciju mogu izvršiti na isti način.
Mogućnost slušanja govorne poruke nakon 1. oktobra imaju i svi naši biznis korisnici. Da bi je aktivirali, potrebno je da ovlašćeno lice kompanije zahtev sa spiskom Biznet brojeva za koje je potrebno da se ovo obaveštenje aktivira, odnosno deaktivira, dostavi menadžeru Telekoma Srbija ili na e-mail adresu mailto:korisnicki.biznis@telekom.rs.
31.08.2012
Automatsko obaveštavanje o prenetom broju
Obaveštavamo vas da se od 1. oktobra ukida automatska govorna poruka pre uspostavljanja veze kojom vas informišemo da je korisnik kojeg pozivate preneo svoj broj u drugu mobilnu mrežu.
Korisnici koji i nakon ovog datuma žele da čuju ovu govornu poruku mogu da je aktiviraju od 1. oktobra i to pozivom Korisničkog servisa na broj 064789 u direktnom razgovoru sa našim operaterom. Deaktivaciju mogu izvršiti na isti način.
Mogućnost slušanja govorne poruke nakon 1. oktobra imaju i svi naši biznis korisnici. Da bi je aktivirali, potrebno je da ovlašćeno lice kompanije zahtev sa spiskom Biznet brojeva za koje je potrebno da se ovo obaveštenje aktivira, odnosno deaktivira, dostavi menadžeru Telekoma Srbija ili na e-mail adresu mailto:korisnicki.biznis@telekom.rs.
-
- Mobil stručnjak
- Postovi: 715
- Pridružio se: Pet, 24. Apr 2009. 17:52
- :: LG Nexus 5X
- Lokacija: Niš
Re: MNP - Mobile Number Portability
samo da o tome obaveste korisnike i postom, smsom, telegramom, pismonosom i razglednicom ili kako vec. Da ne bude konfuzije kao do sad.
- miodrage
- WP_guru
- Postovi: 11662
- Pridružio se: Pon, 13. Mar 2006. 23:35
- :: iPhone 14 Pro Max
- Lokacija: Subotica
- Kontakt:
Re: MNP - Mobile Number Portability
Hail to the King, baby! Konacno su se dozvali pameti.
Ceterum censeo, Androidam delendam esse!