Prenos podataka u Romingu - prigovor na MTS racun

novosti i informacije vezane za mobilne komunikacije, domaće operatore i njihove usluge
Odgovori
tomas.hokenberi
Moderator
Moderator
Postovi: 4747
Pridružio se: Pon, 03. Sep 2007. 18:02
:: Samsung GalaxyNote20
Lokacija: Beograd

Post od tomas.hokenberi »

igibg80, nema razlike,ti nisi dobio sudski spor, mt:s je odlucio da ti otpise dug i posalje korigovanu fakturu.Iz toga ne proizilazi da si ti u pravu, vec samo da se telekomu ne isplati pokretanje sudskog procesa. Apropo toga da li si "u pravu" sta pise u njihovom obrazlozenju, koje si ti automatski odbacio?
Pravila otvaranja tema i davanja odgovora
Samsung SM-N980F Galaxy Note 20 256GB
Samsung SM-T870 Galaxy Tab S7 + Transcend 512GB

miodrage
WP_guru
WP_guru
Postovi: 11662
Pridružio se: Pon, 13. Mar 2006. 23:35
:: iPhone 14 Pro Max
Lokacija: Subotica
Kontakt:

Post od miodrage »

igibg80 svaka cast, iskreno nisam verovao da ce ovo da bude kraj, ali opet svaka cast. Nego, ne moras da trazis skener, slikaj bilo cime (telefon, digitalac), pa samo uploaduj, i podeli sa nama slike. To ti je uvek najbrze i najjeftinije :D
Ceterum censeo, Androidam delendam esse!

mezzano
Expert
Expert
Postovi: 2389
Pridružio se: Uto, 26. Dec 2006. 11:34
:: Motorola Moto E5 DS
:: Huawei Y5 II
Lokacija: Pertate (Leskovac)

Post od mezzano »

Bill kako bilo, postigao si cilj i svaka ti čast na tome. Šta si beše sve podneo Republičkoj tržišnoj inspekciji?

hibiskus
Mobil poznavalac
Mobil poznavalac
Postovi: 666
Pridružio se: Sre, 18. Mar 2009. 01:34

Post od hibiskus »

igibg80, igi cestitam tvoja upornost je pokazala da si bio u pravu, takodje si zapusio usta i nekim clanovima foruma koji su vise odmagali nego pomagali.
Takodje, cinjenica da su odmah stornirali sporne konekcije i izmenili racun predstavlja VECU pobedu zato sto je time mts fakticki PRIZNAO gresku u sistemu ili tarifiranju ili cemu god, i verovatno je obrazlozenje napisano veoma razvodnjeno i uopsteno do te mere da nece moci da se iskoristi u buducim slicnim slucajevima, a sve u nameri da se tvoj slucaj gurne pod tepih.
Ako imas vremena napravi neki blog ili nesto slicno i u njemu napisi svoja iskustva iz razgovoru sa mtsom, inspekcijama, onoj pravnoj pomoci s Pravnog fakulteta, RATEL-om itd.

igibg80
Neredovni učesnik
Neredovni učesnik
Postovi: 80
Pridružio se: Sre, 07. Okt 2009. 00:50

Post od igibg80 »

tomas.hokenberi, ja nisam dobio sudski spor jer je MTS odlucio da otpise dug.To je istina.Kao sto rekoh, svako nek tumaci da li je to zato sto je MTS dobre duse, ili zato sto su shvatili da ako dodje do sudskog spora, da ce izgubiti.

NJihovo obrazlozenje, pored opste price koju si ti x puta ovde razjasnjavao, je da je u mom telefonu bila MMS poruka u outboxu, koja nakon neuspesnog slanja, stalno pokusava da se posalje.

Ovo naravno nema veze sa mojim slucajem, obzirom da nikakvu MMS poruku nisam slao, niti dobio obavestenje da mi je neko poslao..a outbox je svakako sve vreme bio prazan.

Posebna je prica da li bi na sudu uspeli da naplate i tu poruku, da je postajala, ako nije uspesno uploadovana.Ali ajde, morali su da smisle neko objasnjenje.

mezzano, trzisnoj inspekciji sam poodneo sledece:

- 1 х фотокопију спорног рачуна за месец Октобар 2011
- 1 х фотокопију рачуна за месец Септембар 2011, у којем је ставка ГПРС Роаминг представљена у килобајтима
- 1 х фотокопију детаљне спецификације – листинга, послатог на кућну адресу
- 1 х фотокопију детаљне спецификације – листинга, који сам добио у пословници МТС на лични захтев, део за спорне датуме
- 1 х фотокопија детаљне спецификације – листинга, из веб сервиса МОЈ ЛИСТИНГ, део за спорне датуме
- 1 х фотокопију општих услова уговора
- 1 х фотокопију претплатничког уговора
- 1 х фотокопију писменог приговора МТС
- 1 х одштампана веб страна на којој је објашњен начин тарифирања преноса података
- 1 х одштампана веб страна на којој је ценовник за роминг услуге у мађарској


a tekst prijave je :

Поштовани,

Овим желим да уложим писмену пријаву против компаније МТС Телеком Србија А.Д.( у даљем тексту МТС ) због кршења мојих права која су загарантована законом о заштити потрошача од 12. октобра 2010. године, те да укажем на неправилности у пословању ове компаније.
Неспоразум сам покушао да решим писменим приговором МТС-у, међутим мој приговор није уважен.
Моје замерке односе се :
1) на обавезу истицања јединичне цене услуге на недвосмислен, читак и лако уочљив начин (чл. 6), као и на обавезу истицања укупне продајне цене и јединичне цене услуге (чл. 14)

2) На обрачун пружене услуге

Наиме, начин на који је МТС извршио обрачун пружене услуге није договорен општим условима о пружању услуге, са којима сам се сложио, у потрошачком уговору који сам потписао, нити је у ценовнику-тарифнику представљен исправно.

Према јавно доступним информацијама са веб сајта МТС, услуга преноса података тарифира се према укупно пренетој количини података, а у тарифнику за услуге у ромингу, за услуге које пружа мађарски оператер Т Мобиле, представљена је цена за јединичну меру од 1 кб (једног килобајта ) 1кб=1.23 динара, а наведено је још да је обрачунски интервал 100/100 кб.

Из тога сам схватио да се 363 кб заокружује на 400 кб због обрачунског интервала 100/100, те сам израчунао да је цена за 363 кб, 400 х 1.23 = 492 динара.

МТС је тарифирао укупно 363 кб пренетих података у ромингу са 10465,42 динара без пдв-а, а овако велику разлику између очекиваног и тарифираног износа објашњава чињеницом да се тарифирање врши по започетој конекцији (што нигде није договорено, нити на било који начин наведено или објашњено).Тарифирана је 151 конекција, при чему је 0.3 кб по конекцији заокруживано на 100 кб.

Увидом у послати рачун, приметио сам да је у спецификацији саобраћаја на полеђини рачуна, у пољу РОАМИНГ, ставка ГПРС роаминг представљена бројем, а наведена је количина од 151 услуге РОАМИНГ ГПРС.

Међутим, увидом у претходне рачуне, приметио сам да је иста ставка ГПРС РОАМИНГ била предтсављена у килобајтима-поред назива услуге у загради је писало кб. Први рачун са другачијим, новим представљањем поменуте ставке је и спорни рачун за месец октобар 2011.

О оваквој промени нисам обавештен, нити на званичном веб сајту постоје информације да је дошло до било каквих промена у систему тарифирања.

3) Непоштено и обмањујуће пословање
Овакво пословање МТС, непоштено је, према закону о заштити потрошача (чл. 20 ст. 3,4,8). Такође, овакво пословање је обмањујуће (чл.21 ст.1.4 ст. 2), а настаје пропуштањем којим се обмањују потрошачи (чл 22. ст. 1).

Такође, траифиране су 46 ММС поруке по цени од 4698,76 динара, без пдв-а за које МТС није у могућности да ми пружи детаљну спецификацију (број на који су поруке послате или са којег су примљене).
Под пуном кривичном и материјалном одговорношћу тврдим да нисам послао нити примио ни једну једину ММС поруку.

4) Неправичне уговорне одредбе.

Неправичном одредбом општих услова о коришћењу, који су саставни део уговора, сматрам одредбу из чл.19 ст.3 општих услова, која ме као потрошача обавезује да МТС-у платим услуге иностраног оператера по условима који су договорени између МТС и страног оператера Уговором о Ромингу у који ја нисам имао увид, зато што за последицу има околност да се извршење уговора значајно разликује од онога што сам као потрошач основано очекивао (закон о заштити потрошача, чл 46 ст.3).

5) Одредба општих услова за пружање услуга МТС , из чл.25 ст. 3
25.3. Telekom Srbija nije odgovoran za kvalitet usluga drugih operatora prilikom korišćenja usluge u romingu u njihovim mrežama kao ni za eventualne greške u podacima koje su dostavili drugi operatori, a na osnovu kojih se vrši obračun usluga u romingu pruženih korisniku
у супротности је са чл. 70 закона о заштити потрошача.
Такође, сматрам да МТС није извршио своју обавезу обавештавања у складу са законом о заштити потрошача (чл. 73 ст. 1,2,3), те да пружена услуга није саобразна уговореној.
На основу свега изнетог, молим вас да детаљно проучите све аргументе, та да ми пружите заштиту од незаконитог пословања МТС.

mezzano
Expert
Expert
Postovi: 2389
Pridružio se: Uto, 26. Dec 2006. 11:34
:: Motorola Moto E5 DS
:: Huawei Y5 II
Lokacija: Pertate (Leskovac)

Post od mezzano »

igibg80, hvala puno. :) Još samo kad nađeš vremena skeniraj to što ti je mts poslao, ako ti nije problem, pa postavi. Ili možeš da mi pošalješ na PP.

igibg80
Neredovni učesnik
Neredovni učesnik
Postovi: 80
Pridružio se: Sre, 07. Okt 2009. 00:50

Post od igibg80 »

mezzano, nema na cemu. AKo zatreba jos kakva pomoc, tu sam.

Sto se tice skeniranog odgovora, strpite se jos koji dan. Od ponedeljka ce mi skener biti dostupan, pa tada i ocekujte da postavim sken.

igibg80
Neredovni učesnik
Neredovni učesnik
Postovi: 80
Pridružio se: Sre, 07. Okt 2009. 00:50

Post od igibg80 »

Kao sto sam obecao, evo skenova :

EDIT

evo u vecoj rezoluciji:

Slika

Slika
Poslednja izmena od igibg80 u Pon, 20. Feb 2012. 12:52, izmenjeno 2 puta ukupno.

mezzano
Expert
Expert
Postovi: 2389
Pridružio se: Uto, 26. Dec 2006. 11:34
:: Motorola Moto E5 DS
:: Huawei Y5 II
Lokacija: Pertate (Leskovac)

Post od mezzano »

Hvala igibg80. Možeš li samo malo veću rezolucuiju da postaviš. 452x640 je baš malo. Postavi na dodaj.rs ili neki drugi image hosting.

igibg80
Neredovni učesnik
Neredovni učesnik
Postovi: 80
Pridružio se: Sre, 07. Okt 2009. 00:50

Post od igibg80 »

mezzano,
editovao sam linkove. Sada je veca rezolucija.

mezzano
Expert
Expert
Postovi: 2389
Pridružio se: Uto, 26. Dec 2006. 11:34
:: Motorola Moto E5 DS
:: Huawei Y5 II
Lokacija: Pertate (Leskovac)

Post od mezzano »

igibg80, odlično. :-) Smem li da iskoristim ovaj dopis da im pošaljem i da tražim da se prema svim korisnicima ponašaju na isti način? Mogu da pošaljem drugu stranu samo, gde se ne vide tvoji podaci. Pogledaj privatne poruke.

Banega
Redovni učesnik
Redovni učesnik
Postovi: 114
Pridružio se: Pet, 23. Dec 2011. 19:26

Post od Banega »

@Igore, e jesi ga isterao do kraja ;) Bilo je kao sto sam i rekao, nista od toga 8). Mnogi takvi slucajevi poput tebe plate, jer MTS koristi foru APP :dry:

mezzano
Expert
Expert
Postovi: 2389
Pridružio se: Uto, 26. Dec 2006. 11:34
:: Motorola Moto E5 DS
:: Huawei Y5 II
Lokacija: Pertate (Leskovac)

Post od mezzano »

Da mi je neko pricao ne bih verovao. Kao sto i nisam verovao igibg80, ali sam pogresio. Neko od vas mozda zna da sam (moja devojka, zapravo) imao slican slucaj kao i igibg80. Roaming, veliki broj ucestalih konekcija, od po 1kb. Rezultat, racun od 16.000, za 2 nedelje. Ulagali smo zalbe mt:s-u, i u poslovnici, i mejlom, pisao sam i RATEL-u, ali odgovor je bio uvek isti : "Racun mora da se plati, ili cemo vas tuziti". Nisu dozvolili ni placanje u rate. Onda je dosao igibg80 i izdejstvovao da mu storniraju racun. Zamolio sam ga da mi posalje ono sto je dobio od Telekoma, sto je i uradio. Posto je slucja bio, maltene, precrtan, a tako i obrazlozenje Telekoma, samo je kod njega dodat jedan pasus u kome navode da "u cilju nastavka dobre poslovne saradnje, mu storniraju racun", posaljem faksom njima svu njenu dokumentaciju i zadnju stranu dopisa poslatog igiju, i kazem da ukoliko ne postupe na isti nacin i u mom slucaju, idem u trzisnu inspekciju.
Danas proverim na "moj racun" i zateknem ovo:
Slika

Hvala ti igibg80. Dugujem ti uslugu! :)

igibg80
Neredovni učesnik
Neredovni učesnik
Postovi: 80
Pridružio se: Sre, 07. Okt 2009. 00:50

Post od igibg80 »

mezzano, Druze, drago mi je da si uspeo. Sto je posteno, posteno je. Iako su ovde neki zagovarali da apsolutno nisam u pravu, te da je iskljucivo moja greska i krivica za nastali racun, te pisali kako ne umem da rukujem mobilnim telefonom i da ne ne znam sta pojedini pojmnovi znace, ipak je zdrav razum pobedio, nazalost na intervenciju nadleznih sluzbi.
Svi ste procitali na osnovu kog zakona i kojih njegovih delova sam ja sve vreme bio u potpunosti u pravu, ali nikakav zakon nije potreban da se odmah uvidi da je 150 evra za 300 kb cena sa kojom nesto nije u redu.

Zakljucci: Nije sve kao sto izgleda, bez muke nema nauke, verujte prvo svojoj logici pa tek onda tudjim stavovima.

Mislim da smo ipak nesto promenili i da ce ovaj trud, pored toga sto je Mezzana i mene oslobodio nepravicnog duga pomoci i drugima, a najpre samim operaterima da shvate da ce nam mnogo vise para uzeti na duge staze ako igraju posteno, nego li pokusavajuci da nas opljackaju na tako ocigledan nacin.

Takodje, valjda ce shvatiti da ce im i prihod od rominga biti veci ako korisnici budu masovno koristili roming, a ne da pruzaju uslugu za koju automastki savetuju da se ne koristi.Svi znamo da su cene data rominga u evropi drasticno pale i da se tezi tome da se u najskorijoj buducnosti izjednace sa cenama u nacionalnom saobracaju.Tako da prica kako strani operater trazi ogromne svote ne pije vodu.

Na kraju, u svetlu svega sto se dogodilo, a poredjenjem uslova i cena ostalih operatera, ja sam se odlucio da ipak nastavim dobru poslovnu saradnju sa MTS, te da im pruzim priliku da dokazu te svoje dobre namere.

ELem, ko placa pivo u kafani ? :)

offtopic : evo kakvih sve paradoxa ima u Srbiji

Još jedno iskustvo s bankama..



JA: Dobar dan, zelim da zamenim 20 evra - pruzam novcanicu od 50.
BANKARSKA SLUZBENICA: Menjamo samo cele novcanice
J: Pa cela je..
BS: Ne razmenjujemo, ne sitnimo novac...
J: Imate ovde nalepnicu "ovlasteni menjac"...
BS: Menjamo samo cele novcanice.
J: Dobro, jel mozete da mi usitnite...
BS: Ne sitnimo. Jos nesto?

MOREEE, mislim se u sebi, SAD CEMO DA SE IGRAMO
J: Da, hocu da otvorim devizni racun.
BS: Molim?
J: Da otvorim devizni racun.

PROCEDURA KO PROCEDURA
BS: Izvolte, prijatno...
J: Zeleo bih da uplatim 50 evra na moj devizni racun
POTPISI OVDE, POTPISI ONDE
BS: Eto, gotovo...
J: Zeleo bih da podignem 20 evra sa mog deviznog racuna.
BS: POLAKO SHVATA...

Pa sam podigao jos 10. Pa jos 10. Pa jos 10. Pa sam ugasio devizni
racun. Pa sam razmenio 10. Pa sam razmenio jos 10.

mezzano
Expert
Expert
Postovi: 2389
Pridružio se: Uto, 26. Dec 2006. 11:34
:: Motorola Moto E5 DS
:: Huawei Y5 II
Lokacija: Pertate (Leskovac)

Post od mezzano »

Ha, ha, ha... :D
Svaka ti čast za bankarsku službenicu!!! Mogu da pretpostavim šta je mislila dok si menjao evro. :D

Imaš pivo od mene, kad dolazim u BG. :)
Iskreno, i ja ti nisam verovao, mislio sam da bespotrebno gubiš vreme, i da posle neuspeha se nećeš ni javljati na forumu, od sramote što si bio tvrdoglav. Ali, srećom, nisam bio u pravu. :)

Hvala ti još jednom. :wink:

igibg80
Neredovni učesnik
Neredovni učesnik
Postovi: 80
Pridružio se: Sre, 07. Okt 2009. 00:50

Post od igibg80 »

Iskustvo iz banke nije moje, vec je prepricano, ali sasvim dobro ilustruje kakva sve nebulozna pravila mogu ljudi u nas da smisle :)

hibiskus
Mobil poznavalac
Mobil poznavalac
Postovi: 666
Pridružio se: Sre, 18. Mar 2009. 01:34

Post od hibiskus »

hahahahaha dobra fora za banku
@mezzano i iggi rekoh ja gore, ako ste dokoni napravite blog nemoj da o tome znamo samo mi sa mobilnog sveta :)

antec
Mobil manijak
Mobil manijak
Postovi: 1397
Pridružio se: Pet, 11. Jul 2008. 03:32
:: LG G Flex 2

Post od antec »

igibg80, svaka cast na trudu, vala isterao si stvar do kraja. Cestitam i tebi i mezzanu za sacuvan dzep.

A ovo za banku je vrh vrhova.

Laza ZR
Neredovni učesnik
Neredovni učesnik
Postovi: 76
Pridružio se: Pon, 07. Okt 2013. 01:43
:: www.festivali.info
Lokacija: Zrenjanin
Kontakt:

Re:

Post od Laza ZR »

mezzano napisao:Ulagali smo zalbe mt:s-u, i u poslovnici, i mejlom, pisao sam i RATEL-u, ali odgovor je bio uvek isti : "Racun mora da se plati, ili cemo vas tuziti".
Moram reci da mi je ovo TAKO BEZVEZE,da...ne znam.

Pises im (i MTS-u,i RATEL-u,i kome vec),i kazes im lepo,i crtas im,a oni ti samo odgovaraju "Odbijeno,moras da platis".
I onda kad im kazes "Ej,pa kod ovoga ste drugacije postupili",E TEK ONDA se sete da si ti u pravu.A do tad svo vreme nisi bio u pravu (?!) :uhuh: :x


I pored toga sto si u pravu i sto im to predocis,dok se "tamo nesto" (nezavisno od tebe) ne desi,ti ne mozes da dokazes svoju nevinost?!
Pa ja ne znam... :wacko: :wacko: :wacko:

toda81
Prijatelj foruma
Prijatelj foruma
Postovi: 8679
Pridružio se: Ned, 11. Nov 2007. 17:35
:: Note 4 N9100 dual
Lokacija: Požarevac

Re: Одг: Prenos podataka u Romingu - prigovor na MTS racun

Post od toda81 »

Sa operaterima je nemoguce ratovati i nadati se pobedi. Oni su uvek u pravu, a ako se desi da popuste, onda su kao milostivi ...
Note IV N9100 dual

Odgovori