zvezdarac napisao:E sad upitam drugara koji se malo vise razume od mene i on kaze "sa signalom gsm inkorporiran je i ident operatera.Ne na telefonu,ne na kartici nego na mrezi.Kartica to vidi samo kao 220 01 a u nosecem signalu se nalazi prevod".
Upravo je obrnuto. Mreža ima svoj ID koji je 220-01 a u telefonu i/ili na kartici postoji lista koja taj broj prevodi u ime. Da je tako kako kaže taj tvoj drugar onda bi se svima istovremeno promenilo ime, ne bi išlo parcijalno, zar ne? Pošto i vrlo stari telefoni prikazuju Telenor, znači da kartica ima prednost u odnosu na listu operatora u samom telefonu.
Danas je i jednoj mojoj koleginici na 3410 stigla poruka da restartuje mob, i posle restarta se smenjivalo malo MOBTEL, malo Telenor... Žilav ovaj Mobtel, ne da se!
Miskoni, nekako mi to "daljinsko flesovanje telefona" ne pije vodu.Mislim ako je to upisano u rom telefona KAKO to moze provajder da promeni?????
O sim kartici da i ne pricam.Ona je tek zasticena kao banka.Imao sam priliku da vidim cloniranje sim kartice i to ide tako pipavo i preko sim citaca i kompa a ti mi kazes da oni to rade daljinski?
To znaci da oni daljinski mogu da promene sta zele na kartici ili telefonu?
Na primer i broj mojih prijatelja???
Ili da vide iste?
Malo mi deluje SF ili kao teorija svetske zavere , bez uvrede
zvezdarac, ti zaista pretvori priču u globalnu zaveru.
Ovo o čemu pričamo je veliko svega par bajtova i usko je vezano za samog operatora, pa nije čudno da mogu da rade tako nešto. Ne mogu da promene ono što je upisano u rom telefona kao što (verovatno) ne mogu ni da isčitaju sadržaj kartice, ali postoji neka količina memorije na samoj SIM kartici koja je ostavljena operatoru za eventualne sitne izmene. Zanimljivo je da se gore pomenutoj koleginici na 3410 i dalje smenjuje naizmenično Mobtel-Telenor, što znači da se lista u telefonu "kolje" sa podacima na kartici. Naravno, ovo su samo moje pretpostavke, nisam uspeo da nađem konkretne detalje o ovome. Možda će nam Goranče razrešiti misteriju...
Poslednja izmena od Miškoni u Sre, 18. Okt 2006. 15:43, izmenjeno 1 put ukupno.
nego mene interesuje zašto meni na 063 kad mi je ugašen fon, posle ne stižu poruke o propuštenim pozivima?
Jel ima još neko tih problema ili sam opet samo ja neke k.....e sreće
Miskoni, eh pa gde nam je mali zeka tj Gorance da nam to objasni?????
Mora da su ga oni dusmani sklonili da nam ne isprica istinu
Sada sam se stvarno zainteresovao za ovu stvar.
Ako mogu da cackaju po simu to je vec bruka.
Globalna zavera ili ne mrzi me da vucem dve case od jogurta i konac pa da budem siguran da me niko ne spijunira
mobilni je i izmisljen kako bi se korisnici pratili i prisluskivali njihovi razgovori pa me i necudi mogucnost pregleda podataka iz kartice od strane operatera
B92: Kako ide proces integracije Mobi 63 u Telenorovu grupu?
Stajn Erik Velan: Nismo promenili samo ime u Telenor, već i mnoge druge stvari. Mi smo plan integracije i izgradnje novih kapaciteta već i premašili, tako da smo na dobrom putu da ova kompanija postane istinska Telenor kompanija.
Pošto planiramo rast, trenutno regrutujemo ljude posebno u sektoru prodaje i marketinga. Zaposlićemo oko stotinu radnika, a već smo zaposlili dvadeset i pet. Osim toga radimo i na poboljšanju kvaliteta mreže. To znači veći kapacitet, kako za postojeće tako i za buduće korisnike.
B92: Nove usluge?
S. E. Velan: Da, kad javnosti ponudimo nove usluge korišćenje mreže će biti intenzivnije nego do sad. Ja nisam bio zadovoljan stanjem postojeće mreže u koju nije investirano poslednjih nekoliko godina. Sa druge strane zadovoljan sam što su ljudi iz tehnike održali mrežu u operativnom stanju, ali sad želimo bolji kvalitet i zato smo uložili 15 miliona evra u povećanje kapciteta.
B92: Koje to nove usluge planirate da ponudite?
S. E. Velan: Još uvek ispitujemo šta tržište želi. Kad to završimo, uzećemo najbolje usluge i rešenja iz naše grupe i primeniti ih ovde.
B92: Kad će to istraživanje biti završeno? Korisnici su pomalo nestrpljivi... S. E. Velan: U sledećih nekoliko nedelja izaći ćemo sa novim uslugama i ponudama u javnost.
B92: Kada je Telenor došao u Srbiju, mnogi su oduševljeno rekli „eto konkurencije državnom Telekomu, cene će pasti“. Da li su ta očekivanja opravdana?
S. E. Velan: Ja sam nešto naučio ovde u ova dva meseca. Ovo je prilično konkurentno tržište sa fer cenama.
Proučavali smo opšte cene usluga mobilne telefonije i poredili ih sa drugim tržištima u Evropi. Verovali ili ne, došli smo do zaključka da Srbija ima možda i najniže cene u Evropi. Najbliža zemlja po cenama vam je Finska.
B92: Ovde su niže cene korišćenja mobilne telefonije nego u u Norveškoj?
S. E. Velan: Norvežani plaćaju dosta više. Ne bojte se, nećemo vam uvesti norveške cene na ovo tržište. Naprotiv, potrudićemo se da budemo još konkurentniji i u toj oblasti.
B92: Da li će cene rominga sa nekim zemljama u kojima posluje Telenor pasti? Ovo osim građana Srbije veoma interesuje i građane Crne Gore i Mađarske.
S. E. Velan: I Promonte iz Crne Gore i Panon iz Mađarske su deo Telenorove grupe. Postoji izreka da je najteže raditi posao sa onima koji su vam najbliži. Mi sad vodimo naporne pregovore sa njima i mislim da ćemo uspeti da dogovorimo povoljniji i kvalitetniji roming do kraja ovog meseca.
B92: Da li ćete nuditi i pristup Internetu?
S. E. Velan: Da, to bi definitivno trebalo da bude deo naših usluga. Ali tu je bitan i regulatorni okvir.
Potpisivanje ugovora između Telenora i Eriksona o investiranju u povećanje kapaciteta
B92: To nas vodi do vašeg konkurenta u mobilnoj telefoniji, koji u svojim rukama drži i fiksnu telefoniju i pristup internetu?
S. E. Velan: Ima i drugih načina da se dobije pristup internetu, ne samo preko Telekoma Srbije. Veza sa internetom će možda ići preko TV repetitora ili preko kompanija koje se bave distribucijom električne energije. Razne industrije mogu da pružaju telekomunikacione usluge.
B92: To znači da očekujete da će taj monopol pasti prirodnim putem, tj. da će ga tehnologija prevazići?
S. E. Velan: Da.
B92: Da se vratimo na vaše usluge, šta se dešava sa najavljenom trećom generacijom mobilne telefonije koja omogućava brži i kvalitetniji prenos raznih vrsta podataka, od video zapisa do pristupa internetu?
S. E. Velan: To me stalno pitaju ovde. Moj odgovor je šta želite da radite sa 3G?
B92: Brži pristup internetu, kad sam van kuće i kancelarije...
S. E. Velan: Pa što će vam mobilna mreža treće generacije kad postoji četvrta generacija daleko brža od treće? Moji saradnici upravo proučavaju koje usluge ovo tržište želi i onda ćemo da uzmemo najbolja i najnovija rešenja. Neko želi bolju komunikaciju sa prijateljima ili porodicom, nekom je bitan biznis. Kao što sam rekao, kad to utvrdimo, onda ćemo videti koje sve usluge nudimo. Možemo da uvedemo i najnoviju tehnologiju, a to je mreža četvrte generacije.
B92: Vi u Norveškoj osim paketa kao što su oni koji daju besplatan razgovor unutar porodice, imate razvijeno i elektronsko bankarstvo preko telefona. Nama je i treća generacija mobilne telefonije delovala daleko, pošto su je naša dva mobilna operatera stalno najavljivala, a implementacija je kasnila....
S. E. Velan: To sve može da se uvede i u Srbiju.
Mi ćemo da uvodimo razne usluge, od porodičnih paketa, pa do raznih drugih. I elektronsko bankarstvo je opcija, samo što za to moramo bolje da proučimo bankarski sistem u Srbiji. Banke žele da znaju koliko je rizično dozvoliti ljudima pristup računima preko mobilnog telefona.
B92: Da li planirate neki novi internet portal?
S. E. Velan: Ne, imamo postojeći veb-sajt. Ne bojte se, nećemo se baviti TV, radio ili internet informisanjem, kao vi... Šalu na stranu, nas trenutno interesuje osnovni biznis, a to je mobilna telefonija.
B92: Kada ste na vašem veb-sajtu objašnjavali akcionarima zašto ste kupili Mobi 63 imali ste projekcije razvoja poslovanja na tržištu sa dva mobilna operatera. Ipak, sad je ulazak u Srbiju najavio austrijski Moblikom. Da li vam to kvari planove?
S. E. Velan: Nimalo. Mi smo pripremljeni za konkurenciju. Nadam se da i stari igrač na tržištu zna šta se dešava i šta će se dešavati na tržištu. Mi znamo da igramo i na tržištima sa dva, tri, ili četiri igrača. Pogledajte našu kompaniju koja posluje u susednoj zemlji, tamo ima tri operatera. Ne brine me treća licenca.
B92: Kad ste kupili Mobi 63, vaš kreditni rejting je malo spušten, kad očekujete da ga vratite?
S. E. Velan: Ne mogu da komentarišem kreditni rejting to je pitanje kojim se bavi centrala. Ipak, ja mogu da kažem da mi u Srbiji već imamo dobre prihode. Mislim da je ulazak na ovo tržište dobra odluka, jer već poslujemo pozitivno...
A za kad su tako optimisticno planirali uvodjenje 4G? Za 2010 Neka uvedu oni 3G prvo i smanje cene, a ne da nas porede sa norveskim i evropskim standardom. A ako osluskuju vecinu srpskih korisnika, onda ce verovatno da zakljuce da je umesto 3Ga, mnogo bolje resenje da uvedu pakete sa telefonima koji imaju najzeleniju i najcrveniju slusalicu i krupna slova, a ne tamo nekakav gipires i tri gej...
S. E. Velan: To me stalno pitaju ovde. Moj odgovor je šta želite da radite sa 3G?
pa dobro pitanje ... vecina ljudi ni nema 3g telefon, a i ovi koji imaju ne bi koristili mogucnosti ..... polazim od sebe - video razgovori su mi nesto najbespotrebnije ukoliko se izuzme koriscenje za poslovne razgovore ili razgovore izmedju clanova porodice koji zive daleko (za sta je opet logicnije korisiti internet, nego mobilni zbog cene itd) ........ jednostavno ne zelim da se gledam sa sagovornikom (da ne navodim sad razloge kojih ima dosta) ..... przi prenos podataka? ..... pa i gprs je dovoljno skup da ga ne koristin za nesto vece od par desetina ili stotina kB ........ streaming? ..... da li zaista ne mozete da izdrzite bez tv-a?! ...... mozda moze da bude zabavno (mnogo vise nego korisno) kad se gleda neka utakmica ili slicno ..... ali cena .... dakle, za sta vama treba 3g?
U principu mudro zboris, sve je jos uvek skupo... Ako gledamo iz njihovog ugla, verovatno im nije toliko isplatljivo da uvode 3G kod nas. Ali eto, voleo bih da ga probam... za nesto vise- cene bi morale da budu veoma povoljne.
Nadam se da ste shvatili ono sto sam u ranijim postovima pisao da snizenja cena nece biti jer ce uvesti nove usluge i reci: pa sta hocecte i to kosta! Vidite koliko para treba jos da uloze u mrezu pored onih koje su vec dali za kompaniju. Tek kada se pojavi treci operater (Mobilkom) a to ce biti verovatno on nove godine, treba ocekivati snizenje cena, bar tako je bilo u Hrvatskoj kada se pojavio Tele2. Inace kod mene se nista nije promenilo na displeju, niti sam dobio poruku, niti se nesto desi kad ugasim pa upalim telefon
Zašto se ime Mobtel još uvek pojavljuje na ekranu telefona?
Logo operatora će se promeniti uskoro kada to bude tehnički moguće. To ima veze sa SIM karticom u vašem telefonu.
Kada možemo da očekujemo da 3G bude komercijalna usluga?
Telenor će biti spreman da ponudi 3G uslugu shodo potrebama tržišta i uslovima iz licence. Vi možete da očekujete da vidite prvu komercijalnu 3G uslugu od Telenor-a u narednih 6 meseci. [Primedba: licenca specificira da će Telenor razviti 3G mrežu – da će započeti komercijalne usluge u roku od 6 meseci, uz 25% pokrivenosti populacije u roku od 24 meseca i 60% popuilacije u roku od 60 meseci.
Nudjenjem korisnih i prihvatljivih mobilnih usluga unutar 2G, 2.5G i 3G je osnovno za Telenor nezavisno od aktuelne tehnologije koja zaostaje za uslugama. Medjutim, doživeli smo da 3G tehnologija čini ove usluge pristupačnijim i prihvatljivijim i Telenor se zbog toga posvetio da nastavi da razvija 3G usluge.
Telenor već nudi 3G usluge kroz naše kompanije u Madjarskoj, Austriji, Norveškoj i Švedskoj. Naše iskustvo u razvijanju mreže i 3G uslugama će omogućiti nama da ponudimo savršenije usluge preduzećima i javnosti u Srbiji.
Da li postoji plan za snižavanje cena ?
Cene su jedna od mnogih sfera konkurencije i to jedna od važnijih. Telenor će uvesti široki spektar novih planova cena dizajniranih da zadovolje potrebe korisnika u Srbiji. Telenor će razviti najbolju i najobimniju ponudu tarifa koje korisnicima pružaju slobodu da izaberu onu koja najbolje zadovoljava njegove potrebe i strukturu poziva. Telenor nema neposrednih planova da snizi opšti nivo cena u Srbiji. Kada korisnik izabere tarifu koja je prilagodjena njegovoj strukturi poziva, to će sigurno uticati na smanjeni iznos telefonskog računa. Naš opšti princip utvrdjivanja cena je da ponudimo popuste korisnicima koji troše najviše i koji su najodaniji našoj kompaniji.
Lobachewsky napisao:Zašto se ime Mobtel još uvek pojavljuje na ekranu telefona?
Logo operatora će se promeniti uskoro kada to bude tehnički moguće. To ima veze sa SIM karticom u vašem telefonu.
hm... pa kako onda meni sa Telenor karticom pise Mobtel?!
Ja sam digao ruke od pokusaja da provalim sa cime ima veze, jedan kaze ovo drugi ono. Zvao sam i korisnicki centar i tamo mi je tip rekao da cekam da dobijem aktivacionu poruku, nisam je jos dobio jer treba da posalju za dva miliona korisnika, a ima neki red po kome se salju, pa kad stignem na red, onda da ugasim i upalim telefon i trebalo bi da pise Telenor, ako ne onda je verovatno da telefon ne podrzava to, ja sam rekao da imam SE k700 i star godinu i po dana, a on je rekao da ima Nokiu jos noviju od mog telefona i da ona to ne podrzava to jest ne moze da se promeni.
* maloprodajna cena sa uključenim PDV-om. Dinarske cene modela se dele sa prodajnim efektivnim kursom NBS koji se ažurira na svakih nekoliko dana. Plaćanje ISKLJUČIVO u dinarskoj protivvrednosti.