YotaPhone

Baraba
Akcionar Mobilnog Sveta
Akcionar Mobilnog Sveta
Postovi: 11008
Pridružio se: Ned, 08. Feb 2009. 04:06
:: Ivan I. na Kupujem
:: Prodajem

YotaPhone

Post od Baraba »

Ruski YotaPhone je trijumfovao na američkom sajmu potrošačke elektronike. Tamo je model, koji ima funkcije mobilnog telefona i bukridera, dobio visoke ocene. Između ostalog, stručnjaci upozoravaju da će YotaPhone morati da se bori za svoje mesto na tržištu sa takvim džinovima kao što su Apple, Samsung i HTC. I konkurencija neće biti ni malo laka.

Jotafon je pobedio u nominaciji „Mobilni uređaji“ na Međunarodnom sajmu potrošačke elektronike, koji je održan u Las Vegasu. Mada se za favorita smatrao smartfon Xperia Z korporacije Sony, većina stručnjaka je glasala za ruskog konkurenta. Jotafon, sa dva ekrana i platformom Android, je pridobio stručnjake time što objedinjuje funkcije smartfona i bukridera. Displej na zadnjem panelu gadžeta je napravljen po tehnologiji „elektronskih mastila“. Zahvaljujući tome, on praktično ne troši energiju baterije, iako je stalno uključen. Na „mastilo“ ekranu se vidi ne samo tekst nego i slike, koje će se videti čak i da se baterija isprazni. Situaciju komentraiše glavni urednik časopisa „Mobilne komunikacije“ Leontij Bukštejn.

Senzacija, koju je izazvao jotafon na sajmu u SAD, je za mnoge neočekivana, jer je ništa nije nagoveštavalo. Nije bilo nikakvih aluzija da će se tako nešto desiti, kada se nadmeću džinovi kao što su Apple i Samsung. Može se reći da su skupili snage i iznenadili znalce time da novi brendovi mogu da konkurišu poznatim, i možda, već pomalo dosadnim. Zato što potrošač hoće nešto novo. Zato što su glavne osobine kod svih skoro iste.

Međutim, novina brenda će pre biti protiv njega. Rusija nije proizvođač poznatih modela mobilnih telefona. Mada neke domaće kompanije proizvode vlastite smartfone, oni spadaju u jeftiniju kategoriju. Jotafon će u maloprodaji koštati oko 500 dolara. Biće jeftiniji od, na primer, poslednjeg modela ajfona. Međutim, za ljude koji kupuju gadžete ove klase, cena nije uvek glavni orijentir prilikom izbora, tvrdi analitičar investicione kompanije „Otkriće“ Aleksandar Vengranovič.

Kupac će da upoređuje funkcionalni kvalitet ovog smartfona sa drugim, već poznatim, modelima. I, naravno, pošto je brend novi, na početku će biti teško da se probije i da se kupac navikne na njega. Uređaj će biti prilično funkcionalan i sa visokim potrošačkim kvalitetima. Zato će i cena biti visoka, a konkurenti će postati novi uređaji od poznatih proizvođača Apple , Samsung i HTC . Zbog toga će biti teško zauzeti veći deo tržišta, jer u ovom segmentu brend za kupca ima važnu ulogu.

Zvanična prezentacija jotafona široj publici će biti u februaru na sajmu u Barseloni. Na ruskom tržištu će se pojaviti ove jeseni, a na evropskom – početkom sledeće godine. Tada će postati jasno da li su autori smartfona uspeli da reše važan zadatak – da počne serijska proizvodnja jotafona koji po kvalitetu ne zaostaje za favorizovanim modelima.


http://youtu.be/YdKVxsdqGIs