MNP - Mobile Number Portability
Obzirom da je uslov da se izmire sva dugovanja postojećem operateru mislim da za postpaid neće moći da se podnese zahtev pre 10g ili kog u mesecu već šalju račune, a pitanje je i to prelaženje na pola meseca..... (Telenorovo cepkanje stavki iz paketa na dane, mt:s-ovo ažuriranje izmena paketa tek od sl. meseca.....). Ne mračim ništa, super je što je krenulo ali mislim da će se pravi rezultati videti krajem meseca i u narednih par meseci, odnosno istekom ugovornih obaveza nekima onima koji ih imaju, a onda će opet da splasne priča o ovome.
Ako Vam je dobro, onda ništa[/url]
Samsung A70, KZ AS10 wireless, Garmin Fenix 6X PRO
Samsung A70, KZ AS10 wireless, Garmin Fenix 6X PRO
IzvorRatel je pokrenuo i sajt www.prenesibroj.rs kako bi pomogao građanima da se upoznaju sa procedurom, ali i na kome mogu da pretraže registar prenetih brojeva.
● PRAVILA FORUMA ● СРБИ ЗА СРБЕ ●
- mb011
- Mobil stručnjak
- Postovi: 922
- Pridružio se: Pet, 07. Jul 2006. 22:18
- :: Sony Xperia M4 Aqua
- :: Nokia 208
- Lokacija: Beograd
Telenor najmanje nudi, ali izgleda da je dosta "pozeljan" kod prvih korisnika MNP: do 12h 45 korisnika podnelo zahtev
- Lobachewsky
- Gatekeeper
- Postovi: 3758
- Pridružio se: Uto, 30. Avg 2005. 07:56
- :: Huawei P20 lite DS
- Lokacija: Dunavska obala
- mezzano
- Expert
- Postovi: 2389
- Pridružio se: Uto, 26. Dec 2006. 11:34
- :: Motorola Moto E5 DS
- :: Huawei Y5 II
- Lokacija: Pertate (Leskovac)
LINKOd 307 prijava, pola bi u Vip
Izvor: Beta, Tanjug
Beograd -- Prvog dana primene Pravilnika o prenosivosti brojeva, zahtev za prelazak kod drugog operatera do 15 časova, podnelo je 307 korisnika mobilne telefonije.
Od toga je 140 odlučilo da pređe u Vip, 103 u Telenor, a 63 u Telekom Srbija tj. mt:s, kažu u tim kompanijama.
Troškove prenosa broja - 200 dinara, koje je propisao Ratel, preuzeće operatori, tako da će prelazak u Telenor i Vip biti besplatan, dok će se prelazak u Telekom tj. mt:s plaćati, simbolično, jedan dinar.
Da bi neko mogao da ode iz jedne mreže u drugu, prethodno mora da izmiri sva dugovanja prema postojećem operatoru, što uključuje i ispunjavanje svih obaveza iz ugovora, tačnije plaćanje ''penala'' ukoliko se on raskida pre vremena.
Član Upravnog odbora Vipa Petra Štangl je navela da će uvođenje ove usluge uticati na bolje poslovanje svih operatera, jer će morati više da se trude da zadrže postojeće i pridobiju nove korisnike, a korisnici će moći da predju na mrežu koja nudi najbolje usluge i cene. ''Verujemo da će mogućnost zadržavanja broja uticati na postpejd i biznis korisnike da se lakše odluče za promenu operatera”, kazala je Štangl i dodala da evropsko iskustvo pokazuje da je prosek prenosa broja oko 10 odsto.
Zahtev za prenos broja moguće je podneti u bilo kojoj Telenor, Telekom i Vip poslovnici, a ukoliko korisnik nije zadovoljan uslovima kod novog operatora, zahtev za prelazak kod drugog je moguće podneti nakon tri meseca.
Kako je rečeno u Telenoru, prodavci u poslovnicama ove kompanije će pomoći korisniku da popuni zahtev, potpiše ugovor, odabere tarifni plan i model telefona.
Vip je saopštio da je realizacija prvih zahteva za prenos broja pokazala da dobro funkcionišu sve tehničke veze izmedju operatera i sa Centralnom bazom podataka u Ratelu.
Korisnici, koji su podneli zahtev navode da im je do sada glavnu prepreku za promenu mobilnog operatera predstavljala nemogućnost da zadrže postojeći broj telefona koji već duže vreme koriste i da tek sada mogu ravnopravno da razmotre sve opcije.
Mnogi kao razlog za dolazak u Vip navode odličan izbor mobilnih telefona, konkurentne postpaid pakete i neograničeni najbrži mobilni internet u zemlji.
Kako navode u Telekomu, procedura se odvija bez ikakvih problema, a sudeći po broju on lajn zahteva koji su pristigli, očigledno je da korisnicima ovaj način podnošenja zahteva najviše odgovara.
Iskustva drugih zemalja su pokazala da uslugom prenosivosti broja počinje nova utakmica gde će se mobilni operateri takmičiti i u inovacijama, s obzirom da će pored ujednačenih cena i potrebe da se stalno unapredjuje kvalitet, upravo dodatne usluge poput mobilnog plaćanja, ali i drugih servisa, opredeljivati korisnika, smatraju u Telekomu.
Prema podacima Republičke agencije za elektronske komunikacije (Ratel) Srbije, tri srpska operatera mobilne telefonije zajedno imaju više od 10 miliona izdatih brojeva. Najveći je MTS sa 5,5 miliona, a zatim sledi Telenor sa tri miliona.
Gleda se rok za naplatu dugovanja - npr. ako je rok za plaćanje računa od 5-15. u mesecu, to dugovanje neće predstavljati problem za prenos broja ukoliko se zahtev podnosi 14., ali već 16. hoće...gargamel4 napisao:...
Imenio: IDzO
*Nemoj citirati cele poruke vec samo delove na koje se odnosi tvoj odgovor. Nemoj citirati poruku iznad svoje ako na nju odgovaras.*
Procitaj -> Pravila otvaranja tema i davanja odgovora
Poslednja izmena od milee1 u Sub, 02. Jul 2011. 11:49, izmenjeno 1 put ukupno.
gaston, navodno operateri moraju da obezbede govornu poruku ako se poziva broj koji je prenet na drugu mrezu i tako ce ce znati da li zoves u mrezi ili van mreze.
● PRAVILA FORUMA ● СРБИ ЗА СРБЕ ●
- Ensiferum
- Mobil stručnjak
- Postovi: 834
- Pridružio se: Pet, 07. Nov 2008. 21:13
- :: Xiaomi Mi 9T 6/128
- :: Nokia 8 4/64
- Lokacija: Stepa Stepanovic, Voždovac
Bas je to nekako glupo, sve to obavestavanje, kako zoves broj koji je prenet u drugu mrezu, tralala!
Na primer, sad korisnici mt:s-ovih bel tarifa moraju da paze koga pozivaju! Jao, pa ovaj broj je prenet van mreze, skracivaj razgovor, jer imam vise minuta u mrezi,pih!
Mozda je bolje da se tarife koriguju i prilagode! Mada, malo ljudi ce i iskoristiti MNP! Hajde reci te mi, koliko njih zna da je uveden, a kamoli sta znaci, mozda nekih 2% nas!








"U svetu bez iluzija, covek je stranac" A.Kami
- miodrage
- WP_guru
- Postovi: 11662
- Pridružio se: Pon, 13. Mar 2006. 23:35
- :: iPhone 14 Pro Max
- Lokacija: Subotica
- Kontakt:
Ensiferum,nazalst u pravu si. Ali se potpuno slazem da treba prilagoditi tarife. Sto se mene tice, postojala bi samo jedna tarifa, kao kod Vip-a, a sad ce drugi da me razapnu na krst, jer im minuti u mrezi puno znace. Sve ovo govorim iskljucivo sa licnog aspekta, imam kontakte svih mreza u imeniku, i nikad nisam gledao ko je koja mreza, i koliko zovem. Kad mi treba zovem, zato i jesam na Mix1250, mada mislim da cu vrlo brzo preci na Vip, samo jos da odaberem telefon (za zenu, ili za prodaju), i to je to.
Ako mt:s smisli nesto jako povoljno u medjuvremenu... pa onda mogu da razmisljam i o ostanku kod njih. Ukratko, hocu da za svoje pare imam sve sto mi treba, bez propadanja. Takav sam, kir-Janja, i ne volim da mi bilo sta sto sam platio propadne... ustvari cak i za dz da dobijem ne volim da propadne.
Ako mt:s smisli nesto jako povoljno u medjuvremenu... pa onda mogu da razmisljam i o ostanku kod njih. Ukratko, hocu da za svoje pare imam sve sto mi treba, bez propadanja. Takav sam, kir-Janja, i ne volim da mi bilo sta sto sam platio propadne... ustvari cak i za dz da dobijem ne volim da propadne.
Ceterum censeo, Androidam delendam esse!
Posle 5 dana od pocetka MNP-a jedino se mts bori za korisnike jer ih verovatno i najvise gubi. Verovatno je to posledica dugogodisnje lose provere stanja i ostalih manjkavosti u poslovanju na stetu korisnika. Cini mi se da su se sada popravili i da za njih treba imati strpljenja.
Telenor je smanjio cene nekim telefonima i to je to od njih. Ocekivao sam bar dupliranje broja minuta u prenesi i surfuj paketima ili paralelno koriscenje minuta u mrezi sa ostalima. Iritira sto nemaju nikakvu letnju romociju za postpaid pakete. U ovom trenutku najnepovoljniji operater.
Vip takodje nista ne nudi ali ponuda im je ok, izbalansirana je i od svega ovoga oni najvise profitiraju.
Telenor je smanjio cene nekim telefonima i to je to od njih. Ocekivao sam bar dupliranje broja minuta u prenesi i surfuj paketima ili paralelno koriscenje minuta u mrezi sa ostalima. Iritira sto nemaju nikakvu letnju romociju za postpaid pakete. U ovom trenutku najnepovoljniji operater.
Vip takodje nista ne nudi ali ponuda im je ok, izbalansirana je i od svega ovoga oni najvise profitiraju.
- miodrage
- WP_guru
- Postovi: 11662
- Pridružio se: Pon, 13. Mar 2006. 23:35
- :: iPhone 14 Pro Max
- Lokacija: Subotica
- Kontakt:
mironiko, znam za mt:s samo lepo sam napomenuo u jednom od prethodnih postova - imaju lose izbalansirane pakete. Necu da placam nesto sto ne potrosim, a ja ne mogu da potrosim vise od 150 SMSova mesecno. Ali mi minuti uvek trebaju, a megabajti ne mogu da skode. Zato i kazem da mi je Smart kod Vip-a najekonomicniji paket jer se ne razmisljam ni oko cega.
Mislim da cu sacekati do avgusta da vidim sta ce mt:s da mi ponudi (tesko da ce ista), i da cu onda da stavim tacku na dugogodisnju saradnju.
Mislim da cu sacekati do avgusta da vidim sta ce mt:s da mi ponudi (tesko da ce ista), i da cu onda da stavim tacku na dugogodisnju saradnju.
Ceterum censeo, Androidam delendam esse!