Asocijacija potrošača Srbije: Telekom obmanuo građane

novosti i informacije vezane za mobilne komunikacije, domaće operatore i njihove usluge
MB maneken
Banned
Postovi: 619
Pridružio se: Čet, 16. Jun 2005. 16:07

Asocijacija potrošača Srbije: Telekom obmanuo građane

Post od MB maneken »

Članovi Asocijacije potrošača Srbije istakli su na jučerašnjoj konferenciji za novinare da „Telekom Srbija“ nije imao nikakvu zakonsku osnovu za uvođenje SMS servisa za potrošače. Oni su naveli da je reč o prevarnom oglašavanju radi sticanja dobiti, a ne o pravoj pomoći potrošačima u Srbiji.

„Telekom Srbija“ je početkom prošle godine uveo SMS servis za potrošače. Obećano im je da će, slanjem poruke na 7.744 koja košta 10 dinara bez PDV-a, dobiti sve informacije o ispravnosti i rezultatima testiranja proizvoda, opasnim aditivima, cenama i izveštajima inspekcijskih organa.
Takođe, trebalo bi da se na ovaj način mogu informisati o kvalitetu usluga, ovlašćenim i neovlašćenim zastupnicima poznatih brendova, bezbednim proizvodima i uslugama za decu. Međutim, mnogi od njih nikad nisu dobili odgovor na postavljeno pitanje.
U Centru za zaštitu potrošača Forum iz Niša navode da se radi o klasičnoj prevari potrošača. Oni pozivaju sve oštećene da se jave, kako bi prikupili prijave i pokrenuli postupak za nadoknadu štete.
- Privatna tužba koju građanin može podneti jer nije dobio obećane informacije ne bi imala efekta pošto je, kao pojedinac, oštećen za svega 10 dinara. Međutim, trebalo bi da se što više njih udruži i pokrene postupak - naveo je Petar Bogosavljević, direktor Pokreta za zaštitu potrošača Beograda, na jučerašnjoj konferenciji za novinare.
Članovi Asocijacije potrošača Srbije od 15. marta prošle godine, kada je „Telekom“ objavio ovu reklamu, pokušavaju da saznaju otkud ovom preduzeću pravo da se bavi poslovima informisanja potrošača.
Kako od njih nisu dobili tražena dokumenta, APOS je podneo prijavu nadležnoj tržišnoj inspekciji, koja nije reagovala.

http://www.blic.co.yu/drustvo.php?id=46249

Daddy Yankee
Banned
Postovi: 836
Pridružio se: Sre, 14. Nov 2007. 07:13

Post od Daddy Yankee »

smješno je što podnose prijave za ovakve gluposti, a za mnoge vaznije stvari... NISTA! :cry:

miodrage
WP_guru
WP_guru
Postovi: 11662
Pridružio se: Pon, 13. Mar 2006. 23:35
:: iPhone 14 Pro Max
Lokacija: Subotica
Kontakt:

Post od miodrage »

Pa moraju da zamazu ochi ljudima. Kao eto da pokazu da se nesto ipak radi, iako je ovo nevidjena budalastina. Da ne nabrajam sta bi sve TREBALO da se pogleda i pregleda.
Ceterum censeo, Androidam delendam esse!

MB maneken
Banned
Postovi: 619
Pridružio se: Čet, 16. Jun 2005. 16:07

Post od MB maneken »

Asocijacija potrošača Srbije (APOS) pokrenula je postupak naknade štete jer je po rečima pravnog tima ove organizacije Telekom Srbije doveo u zabludu svoje potrošače putem servisa SMS potrošač. NOPS optužuje APOS.


„Pokrenuli smo dva eksperimentalna postupka, jer takvi postupci nisu ranije pokretani. Tražili smo naknadu štete pred nadležnim sudom u Novom Sadu sa namerom da izbegnemo nadležnosti suda u Beogradu jer je Telekom iz Beograda. I drugi postupak se vodi pred Sudom časti pri Privrednoj komori Srbije“, rekao je juče član pravnog tima APOS-a Milan Dobrosavljević na konferenciji za novinare.

Naime, u reklami za servis „SMS potrošač", pokrenutoj još u martu, građani se obaveštavaju da će dobiti besplatne informacije o opasnim aditivima, bezbednim proizvodima, izveštajima inspekcijskih organa i slično, ukoliko se prijave na taj servis po ceni od 10 dinara.

Međutim, po rečima Edine Popov, predsednice APOS-a koja je i sama oštećeni potrošač, prilikom prijave sa računa joj je skinuto tri puta po 10 dinara, a nikakve informacije nije dobila.

Pravni tim APOS-a insistira da se utvrdi otkud Telekomu pravo da se bavi poslovima informisanja potrošača. Oni su istakli da je Telekom ostvario milionski profit (samo u prva dva meseca 672.000 dinara), a da korisnicima nije pružio informacije na koje su se potrošači pretplatili.

„Telekom je doveo u zabludu svoje potrošače jer se prijavljivanjem ne dobijaju nikakve informacije što se može podvesti pod krivično delo prevare“, rekao je Dobrosavljević.

Međutim, ovakve tvrdnje negiraju u Nacionalnoj organizaciji potrošača Srbije (NOPS) i kažu da APOS, odnosno Edina Popov zna da nije Telekom nosilac projekta već NOPS.

„Organizatori konferencije (za novinare) sve vreme prikrivaju informaciju da je to servis NOPS-a kako bi diskreditovali projekat. Neko pokušava da u nedovoljno definisanom prostoru ’ućari’, pozivajući se na evropske standarde, a u isto vreme ih izbegavajući. Zapravo, iza napada se krije strah potrošačkih organizacija koje će izgubiti na značaju otvaranjem call-centra“, kaže za Emportal Goran Papović, potpredsednik NOPS-a.

On kaže da je svako ko se pravilno prijavio na servis dobio nekoliko informacija, ali da je postupak informisanja obustavljen dok se ne objavi javni poziv za formiranje kol-centara. Njegovo osnivanje je najavilo Ministarstvo trgovine i usluga, ali će poziv biti objavljen po osnivanju nove vlade.

Međutim, ono oko čega se svi slažu jeste da treba da postoje jasni kriterijumi po kojima će organizacije moći da se prijave za osnivanje i upravljanje savetodavnim centrima te da ne treba da bude nikakve diskriminacije.

Predsednik Republičke unije potrošača Denis Perinčić kaže da pre javnog poziva treba doneti novi zakon koji bi tretirao tu oblast.

Najviše polemika izaziva upravo činjenica što gotovo svako može osnovati potrošačku organizaciju bez jasnih kriterijuma.

„Država bi trebalo da ima monitoring nad radom potrošačkih organizacija i da dve godine obučava ljude koji bi da se bave zaštitom potrošača. NOPS je napisao i Pravilnik o evidenciji potrošačkih organizacija jer ukoliko ne postoje jasni kriterijumi svako može da registruje organizaciju“, objašnjava Papović.

U Srbiji trenutno postoji oko 60 organizacija potrošača, a nije redak slučaj da se sukobljavaju. Predmet tih sukoba često su međusobne optužbe organizacija za veću ili manju bliskost vladi; pri tom treba imati u vidu da Vlada Srbije sufinansira organizacije potrošača

http://www.emportal.co.yu/vesti/srbija/54222.html

Odgovori