Igor88bg, problem svih velikih firmi,čime god da se bave,je u tome što vremenom postanu prevelike,i neizbežno se predaju šabloniranom načinu mišljenja.Nokia je rešila da njen odgovor na krizu budu telefoni solidnih funkcija a jeftine izrade,i to je ok.Međutim,ono što je u velikim korporacijama problem,to je što kad stvari krenu nizbrdo,retko ko to primeti do ne stigne na ivicu provalije,jer su svi obuzeti samo svojim delom posla i niko ne gleda " the big picture".Veruj mi da znam šta pričam,znam kako velike firme funkcionišu iznutra.
Onog trenutka kad se top menadžment dogovori da je strategija da se nešto radi tako i tako,dužnosti se podele,i svako gleda samo svoju cenjenu pozadinu,zato se i ne primeti da sve ide nizbrdo.
A zašto ja lično mislim da sve ide nizbrdo?Zato što nokia pravi mnogo telefona koji jeftino izgledaju,jeftinog su kvaliteta,a ne koštaju baš malo,iplus su međusobno jako slični(funkcijski).na taj način razvodnjava svoje adute,i forsira ljude da u suštini biraju između gomile maltene istih uređaja.na kraju,korisnik revoltiran lošim kvalitetom jednog uređaja,gubi poverenje u ceo portfolio.
Sa druge strane,konkurencija smisleno ide napred.Samsung povećava kvalitet izrade i broj funkcija u srednjoj klasi.takođe nastupa sa razumnim cenama u srednjoj klasi.U visokoj klasi donosi dizajnerski upečatljiva rešenja,donosi inovacije (barem na papiru) i uz sve to ima flashy marketing za flashy proizvod...što je najbolja kombinacija. LG fura fantastičan dizajn u skoro celom portfoliu,i dobija dobre poene sa time,jer je stanje uma kod ljudi takvo da su trendovi veoma bitni,a ko izbacuje dosta jeftinih TS telefona u poslednje vreme? Čiji su Renoir,Cookie i slično?Mislim da je jasno.
SE je pravi primer onoga što sam na početku posta pominjao.Strategija koja je donosila uspeh se pretvorila u puko kloniranje jednog te istog,jer ljudi ne umeju da se osvrnu oko sebe dovoljno brzo.Uporediću to sa trkačem koji prođe kroz cilj i onda juri još pola kruga od sreće,pa na kraju padne mrtav od umora i naravno,ne dobije medalju.E to je tu problem.SE se tek sad setio da su se vremena promenila i da tržište ne traži isto što i pre 3 godine.Verovatno su imali nekog malog market researchera koji je to još otkad vikao,ali dok cifre nisu krenule na dole,niko nije bio raspoložen da ga sluša.
Motorola je otišla ka dnu,zbog tipične američke filozofije,a to je da se sve pravi po meri amerikanaca i samo amerikanaca,pa se onda plasira na sva tržišta,a u evropi američka logika ne prolazi.....kraj priče o tom proizvođaču.
HTC jaše na jednom relativno tunjavom talasu,a to su Geekphones.Realno oni ne mogu da osvoje veliki udeo jer su se specijalizovali za jednu platformu.
Ono što Nokia mora da uradi da bi povratila status,to je da shvati kako u svakom od segmenata gde konkurencija grabi,mora da ima protivudar.To znači i prenapucani WM uređaj,i Symbian touchscreen sa dobrim kvalitetom izrade i stabilnim UI,i srednju klasu urađenu od kvalitetnih materijala,a za razumne pare,i ono što je najvažnije koherentnost u dizajnu! Kad Nokia uređaje iz različitih klasa stavimo jedne kraj drugih (a ponekad čak i iz istih klasa),izgledaju kao da ih je pravilo 5 različitih proizvođača...to ne valja.....treba se držati nečega što je "pečat" firme..provlačiti sličnost kroz ceo portfolio...(ne nužno funkcijski,već vizuelno,kao bismo imali definisan imidž proizvođača,i mogućnost da ono što nam se vizualno dopada biramo sa različitim funkcijama)
Eto,to je moje krajnje neskromno objašnjenje
