Greg Vilijams, direktor kompanije "Nokija" za jugoistočnu Evropu kaže da "Nokija" u Srbiji zauzima tržišno učešće od 40 odsto u prodaji telefona, ali da to nije najpreciznija cifra, zbog velikog udela crnog tržišta. Iako se zvanično tvrdi da je nelegalno tržište u opadanju, Vilijams smatra da to nije tako i da dosta utiče na poslovanje kompanija.
- Crno tržište zauzima do 50 odsto ukupne prodaje telefona u Srbiji, što je znatno više nego na drugim tržištima. Uvek imamo problem sa tim i stalno smo u strahu kako takvi telefoni služe, jer korisnici nelegalno kupljenih telefona nemaju standardnu garanciju od dve godine i pitanje je da li su to pravi telefoni izrađeni po visokim "Nokijinim" kriterijumima.
I ja isto mislim da strahuju kako nas telefoni sluze....Kad se toliko brinu za hvalitet svojih telefona onda im se greske sa N76 ne bi smele ponoviti nikad(inace moj je uzet od ovlascenog uvoznika).Njih brine to sto mogu da ostvare mnogo vecu dobit kad ne bi bilo crnog trzista ili kad bi bio u mnogo manjem procentu.
Мој телефон је купљен код овлашћеног увозника па опет нисам добио гаранцији од 2 године него само једну.
Јако сам се потресао што им је профит мањи на нашем тржишту.
Sve to sto ste rekli, plus je ovo dobar primer kako u biznisu kompanije i kad se zale i hoce da skrenu paznju politicarima da je crno trziste nesto lose i da su politicari ti koji treba sa crnim trzistem da se bore u svojoj zemlji a ne kompanija, znaju da se hvale.
"Mi vladamo i crnim trzistem, pa bez obzira sto nam to malo ide u korist, ipak smo i na crnom trzistu najbolji. A razlog je jedan i jedini, jer su nam najkvalitetniji telefoni i ljudi ih najvise kupuju."
To za dvogodisnju garanciju sam prevideo i nije mi se ucinilo u tekstu nesto vazno, ali sad kad rece loki13, da to vazi od 1.1. onda shvatam. Retko koji proizvodjac to daje.
vlada1970 napisao:To za dvogodisnju garanciju sam prevideo i nije mi se ucinilo u tekstu nesto vazno, ali sad kad rece loki13, da to vazi od 1.1. onda shvatam. Retko koji proizvodjac to daje.
vlada1970, sto se tice garancije od 2 godine daju je sada skoro svi,prvi je poceo samsung (jos 2008.),a od 01.01.2009. Nokia,dok sada i SE daje 2 god garancije!
A i moras priznati da npr umzes telefon preko operatera uz obavezu od god,a da sam aparat ima garanciju 1 god (sta ako npr rikne u 13. mesecu....)
A zasto bih ja uopste kupio telefon legalno? Zavitlavaju u vezi garancije, popravke, zamene ( Alpha Copy) ne uvazavaju worldwide garanciju. I stvarno ocekuju da ce neko kod nas da kupi telefon legalno posle silnih iskustava ljudi?
Kao i Dell zastupnici u Srbiji, drugar papreno platio laptop napolju i uzeo international garanciju, rikne mu nesto i odnese kod nasih i sta mu kazu? Laptop mora da bude kupljen u Srbiji.
Iskreno, vise verujem preprodavcima i svercerima nego nasim "legalcima".
iPad 3G + Samsung Galaxy Tab 10.1 9 + iPhone 4 32gb White + HTC Evo 3D
madness99, potpuno si u pravu... Ja sam muku namucio da pomognem drugarici, kojoj je cale doneo telefon iz inostranstva, i koja ima worldwide garanciju... Telefon se pokvario, mi pravac tamo, oni ni da cuju. Na kraju, uz malo "ubedjivanja" i realnih arugmenata, popustili su, al dokaz da u Srbiji, ni legalne radnje ne donose neku sigurnost...
Pa drugar iz Nemacke doneo N95 8GB cim je izasla, platio je papreno 650 eura. Odneo braticu u Hrvatsku, telefonu rikne kamera i okozili su se (kad moram tako da kazem) dok su ovi prihvatili garanciju.
Cisto da ne bude da je samo u Srbiji crno.
iPad 3G + Samsung Galaxy Tab 10.1 9 + iPhone 4 32gb White + HTC Evo 3D
Stvarno me sad zanima, a verujem vam kad kazete da ste imali problema sa takvim garancijama, zasto onda potenciraju da se kupuju legalni telefoni? Da bi mogli skuplje da prodaju telefone ili da bi sto vise telefona bilo prodato bas preko regularnih zastupnika?
Mislim, ako je tacno da je garanciju kod nas tesko iskoristiti, onda su malo bezobrazni kad navode da brinu o korisnicima. Jel dobro kapiram ili sam nesto propustio?
Ok, kapiram da su morali pod pritiskom trzista da uvedu dvogodisnju garanciju, jer su ljudi sad kao sigurniji kad kupe original, ali sta im to znaci ovde kod nas u Srbiji gde prodavci i dalje prave problem kod iskoriscavanja garancije?
Izgleda mi da je problem u stvari opet u nasem sistemu u drzavi, koji nikako da pocne da sprovodi zakone koji su vec doneseni garantovano. Jer nije tu ni prodavac najveci krivac, nego sistem koji mu dozvoljava da manipulise.
vlada1970, koliko ja vidim oni nisu imali problem sa telefonima legalno kupljenim ovde vec sa aparatima koji su kupljeni u inostranstvu. Istina nasi ovlasceni servisi bi morali da priznaju ispravne medjunarodne garancije i to sto odbijaju da prihvate i takve telefone na servis u garantnom roku najverovatnije nije u skladu sa njihovim statusom "ovlascenih".
Mislim da je ovde u pitanju APP (ako prodje prodje) princip - oni se prave da su duzni da servisiraju samo telefone kupljene ovde u nadi da ce "musterija" odustati. Najverovatnije zato sto im je procedura naplate servisiranja u garantnom roku telefona kupljenih u inostranstvu komplikovana.
Nije tu problem da li je telefon ili uredjaj kupljen u inostranstvu nego se radi o nasim bilmezima (kad moram tako da ih nazovem). Koliko sam samo cuo iskustava od ljudi uzivo, na netu u vezi ovlascenih servisa za mobilne. Drski, bezobrazni itd. Bas kao sto si ti rekao APP.
Jos jedan primer,
Taj laptop od drugara sam odneo u ovlasceni servis u Slo, ljudi ga popravise za 5 dana i + ugradili su mu BluRay rezac i citac umesto DVD-RW.
Imam utisak da se bolje ponasaju ovi mali prodavci (preprodavci) u radnjama gde ne dobijes racun al opet ti ne pravi probleme oko servisa ( barem u Sapcu)
iPad 3G + Samsung Galaxy Tab 10.1 9 + iPhone 4 32gb White + HTC Evo 3D
Wicker Man, idemo zajedno po N97!
Iskustva sa inostranim garancijama nemam, ali znam da ovde kod mene u SU, kada se uzme tel. u prodavnici koja saradjuje sa Alpha Copy-jem sve uredno postuju, samo sto smara ona procedura cekanja do 45 dana dok ti vrate tel. iz servisa, ali ako ti je u garantnom roku nista ne naplacuju (naravno ako nije kvar nastao udarcem itd.).
A sta znaci ova nova garancija kod Tosibinih lap topova -> no matter what guarantee?
Zakonsi rok za garanciju je promenjen, 8 dana test i odluka sta ce se raditi sa uredjajem i 14 dana da to realizuju. Ali kao i vecina stvari, kod nas se to ne postuje.
To je bila akcija tipa, da mozes da vratis za svaku sitnicu laptop npr ne svidja ti se kako stoji na stolui i koliko mi se cini da ako strada laptop oni ti vracaju novac i popravljen laptop ( odredjeni modeli).
iPad 3G + Samsung Galaxy Tab 10.1 9 + iPhone 4 32gb White + HTC Evo 3D
madness99, vidim da ta garancija vazi samo za neke modele pa cisto da priupitam o cemu se radi!
A ovo za 8 dana bi bilo super da zazivi, ali mi se cini da ce tesko ista od toga biti. Ne znam da li ima ikakve koristi zvati inspekciju, jer izgleda da ni oni ne zele da se cimaju za sitnije poslove.
madness99, to za Toshibu ne funkcioniše baš najbolje. Ja sam kupio Satellite A300 u Beogradu i kad sam ga nosio u servis u Podgoricu (ista firma, kancelarija u Podgorici) oni su mi naplatili čišćenje kulera!!! Kao do toga je bio problem (ponekad podrhtava slika na displeju, nalik onome kad se javlja "snijeg" na TV-u). Kažu da je to do korisničkog nemara! Ja zvao u BG gdje sam kupio laptop (ComTrade, TradeCom, đavo će ga znati) i oni mi rekli da je takva Toshibina politika i da moram da platim tu "opravku", tj. da ne spada u garanciju!!!
Pozdrav!
iPhone 4 16GB Black & N91 8GB facelifted to Silver.
Perfected by Sennheiser PX-200 White and Sennheiser HD-205 Black!
Iskreno, sve mi je to sumnjivo kod nas. Cisto sumnjam da je takva politika Toshibe, ali kad nasi kazu mora da bude tako . To ti je verovatno do pregrevanja graficke (barem je mom drugaru na HP-u to bilo).
Ista je prica i za Dell kod nas, ja bas sad treba moj da nosim na reklamaciju ( imam par mrtvih pixela na Led ekranu ) a imam international garanciju i oni moraju da dodju po laptop u roku od 24h pa cu da vidim kako ce da se ponasaju.
iPad 3G + Samsung Galaxy Tab 10.1 9 + iPhone 4 32gb White + HTC Evo 3D
* maloprodajna cena sa uključenim PDV-om. Dinarske cene modela se dele sa prodajnim efektivnim kursom NBS koji se ažurira na svakih nekoliko dana. Plaćanje ISKLJUČIVO u dinarskoj protivvrednosti.