Sve više žalbi građana na kvalitet mobilnih telefona

opušteno ćaskanje o mobilnim telefonima
IDzO
Ex-Moderator
Ex-Moderator
Postovi: 4024
Pridružio se: Čet, 30. Jun 2005. 11:01
Kontakt:

Sve više žalbi građana na kvalitet mobilnih telefona

Post od IDzO »

Građani koji su nezadovoljni kvalitetom mobilnih telefona kupljenih u "Telekomu", "Vipu" i "Telenoru" sve češće traže pomoć tržišnih inspektora, a operateri učestale reklamacije pravdaju činjenicom da je povećan broj prodatih aparata i "postpejd" ugovora

U 2009. godini podneto nam je 100 žalbi na kvalitet kupljenih mobilnih telefona, što je znatno više nego prethodnih godina, rekao je Tanjugu Načelnik Republičke tržišne inspekcije Radenko Ćetković, navodeći da se žalbe odnose na sva tri operatera i na sve brendove aparata.

Istakavši da građani znatno manje primedbi imaju na mobilne telefone kupljene u slobodnoj prodaji, Ćetković navodi da potrošači, osim na loš kvalitet aparata, imaju primedbe i na dužinu trajanja popravke telefona, kao i na to što moraju da plaćaju "postpejd" račune i dok im je telefon u servisu.

Mobilni operateri tvrde da sve uređaje nabavljaju od proizvođača ili ovlašćenih distributera i da korisnicima, dok im je telefon na popravci, pozajmljuju drugi aparat.

Klijenti "Telekoma" i "Telenora", tvrde u tim kompanijama, mogu da koriste drugi aparat dok je njhov na popravci, a šef korporativnih komunikacija VIP-a Dragana Rotar - Crkvenjakov navodi da "Vip uvozi uređaje uglednih svetskih proizvođaca, i da svi imaju potvrdu o kvalitetu i punu garanciju.

Rotar - Crkvenjakov je rekla Tanjugu da je "Vip" u 2009. godini zabeležio rast korisničke baze za skoro 30 odsto i da je, s obzirom na to, broj prigovora na kvalitet mobilnih aparata i vraćenih telefona veoma je mali.

"Verujemo da ukupan broj od 100 žalbi, pre svega, odražava činjenicu da broj korisnika iz godine u godinu raste", rekla je ona, i navela da u Vipu ne postoje razlike u kvalitetu mobilnih telefona bez obzira na to da li se prodaju za jedan dinar ili za 10.000 dinara.

Svi uređaji u Vipu imaju garanciju dve godine, a Rotar-Crkvenjakov je obećala da će ta kompanija u 2010. godini skratiti vreme popravke mobilnih telefona na maksimalan period od 10 radnih dana.

Uz napomenu da "Telenor" telefone kupuje od ovlašćenih distributera, koordinator korporativne komunikacije u toj kompaniji Marija Beslać je Tanjugu kazala da broj žalbi korisnika u prošloj godini nije izašao iz uobičajenog okvira.

"Broj korisnika stalno raste, pa je logično da se povećava i apsolutni broj žalbi. 'Telenor' garantuje da su svi uređaji iz ponude originalni, a najveći proizvođači već neko vreme nude dvogodišnju garanciju, na koliko se najčešće i potpisuje ugovorna obaveza sa operatorom", rekla je Beslaćeva.

"Telekom" nabavlja originalne aparate od zvaničnih uvoznika, koji garantuju kvalitet i obezbeđuju servisiranje mobilnih telefona, rečeno je Tanjugu u toj kompaniji.

Prema njihovim rečima, ukoliko korisnik 72 sata od momenta kupovine telefona primeti neku funkcionalnu neispravnost, aparat može zameniti u nekoj od "Telekomovih" poslovnica, a svi uređaji su 24 meseca pod garancijom.

U "Telekomu" kažu da svaki proizvođač, odnosno distributer mobilnih aparata pretpostavlja da je moguća statistička greška u fabričkoj proizvodnji telefona oko jedan odsto i da se u tom okviru kreće broj korisnbika koji se žale na kvalitet telefona.

Pored mobilnih telefona, građani često "imaju probleme" i sa drugim tehničkim uređajima - televizorima, mašinama za veš, kompjuterima... a trećina prijava upućenih Tržišnoj inspekciji odnosi se na kućne aparate, pre svega, na belu tehniku, a petina na elektronsku robu.

Zakon kaže da je za nezadovoljnog kupca od presudnog značaja posedovanje garancije, jer jedino u tom slučaju ima pravo da se obrati ovlašćenom servisu gde će biti procenjeno da li aparat može biti popravljen.

Serviser ima 45 dana da popravi uređaj, na čiji se kavlite potrošač žali, ili da ga zameni novim.

Ako kupac u servisu ne uspe da popravkom dobije ispravan aparat, ne postigne dogovor sa prodavcem i ne zameni ili vrati robu, može se obratiti Tržišnoj inspekciji, koja "problem" rešava za dve - tri sedmice.
Zar taj rok od 45 dana nije skracen?

Izvor

kapoerista90
Expert
Expert
Postovi: 2411
Pridružio se: Sre, 24. Okt 2007. 05:49

Post od kapoerista90 »

45?! Kakvih bre 45?! Pa mogu da umrem za to vreme 45 puta! :shock: Razumem da se ljudi zale, i sami smo culi da telefoni koje kupuju kod operatera cesto imaju probleme, al ovaj rok je smesan...
Pa sta on to ima da mu radi 45 dana?! I onda cekas jos 2-3 nedelje na inspekciju. Pa za bubreg ne bih cekao toliko!
Nokia E71... Elegant, but deadly

araphel
V.I.P. MobilniSvet.com
V.I.P. MobilniSvet.com
Postovi: 4478
Pridružio se: Sub, 11. Jun 2005. 22:52
Lokacija: Ovde

Post od araphel »

kapoerista90, ne zaboravi da u servisima nisi ti previ na redu, već ko zna šta je sve stiglo da se popravi. tako da će tvoj aparat stajati dok ne dođe na red, i to se računa u ukupan rok, i zato je 45 dana zakonom propisani rok, i to ne samo kod nas, nego (još uvek) u većini zemalja. Operateri izlaze u susret u tom smislu što daju zamenski aparat, kako bi se mogle koristiti usluge, dok recimo za aparat kupljen u slobodnoj prodaji najčešće nema te usluge dobijanja zamnskog dok je pokvareni na servisu.

Imao sam prilike da čekam na popravku po više od dvadesetak dana, ne u ovoj državi, vć negde drugde....i to je prosto tako. Mislim da smo mnogo navikli na divlje radnje i divlje servisere, koji svi funkcionišu po dođem ti dođeš mi principu, pa nam sve što je propisano deluje negativno.

Lično ni malo nemam problem sa ovim rokom za popravku, ali moram priznati da ni sa jednim telefonom do sada nisam imoa problem, otkako uzimam isključivo kod operatera ili ovlašćenih distributera. Uvek sam bio zadovoljan.

Rok će se verovatno skraćivati, ali da li je 10 dana baš realno, nisam siguran. Ako bude tako, i bude funkcionisalo, super! Takođe sam apsolutno za inicijativu koja se pominje u zakonu o zaštiti potrošača, da se u određenom roku uređaj može vratiti ili zameniti bez određenog razloga, već prosto zbog nezadovoljstva kupca. Isto tako sam i za to da se tehnička roba vraćena u roku od dva tri dana sa kvarom, odmah menja za novo, bez slanja na servis.

Fox
Mobil manijak
Mobil manijak
Postovi: 1931
Pridružio se: Čet, 23. Avg 2007. 12:34
:: Bgd - Roma - Napoli

Post od Fox »

araphel, mislim da bi im za popravku bilo vise nego dovoljno 15 (petnaest) radnih dana,sto bi ukljucujuci neradne dane doslo na oko 3 nedelje...I potpuno si u pravu sto se tice toga da aparati dolaze redom u servis ali problem kod nasih ovlascenih servisa (realna situacija) je da ponekad drze telefon i mesec dana i da za tih mesec dana odrade promenu sw,sto je priznacemo posao koji se moze odraditi za max po sata...Kada bi serviseri,odnosno firme koje rade servis bile malo organizovanije pa kada bi telefon odmah ili maximum u roku od 3 radna dana bio pregledan i kada bi se ustanovilo u cemu je problem i da se o istom obavesti potrosac i koliki je period potreban da bi se popravka izvrsila...,mislim da bi sve mnogo bolje funkcionisalo...A ovako se desava da telefon cuci u servisu 20 dana bez da ga iko pogleda i da ga 21. dana serviser uzme i utvrdi da je "puko" sw i to zavrsi za jedno popodne... :dry: Ok,ako je u pitanju neki kvar koji zahteva nabavku delova kojih trenutno nema na lageru,onda je sasvim u redu da se kaze da ce popravka trajati duze...
Sto se tice toga da tehnicka roba koja pokaze neku neispravnost u prvih 2-3 dana MORA biti ZAMENJENA odgovarajucim ISTIM ili slicnim uredjajem u potpunosti podrzavam,s tim da taj rok treba da bude 7 (sedam) radnih dana,sto je i uobicajeno po zemljama razvijenog sveta.
Samsung S8,Sennheiser CX300 II

kapoerista90
Expert
Expert
Postovi: 2411
Pridružio se: Sre, 24. Okt 2007. 05:49

Post od kapoerista90 »

araphel, u pravu si, znam da nisam jedini i da je velika verovatnoca da ce moj aparat cekati red. Ali moram i sa Fox-om da se slozim, cest je slucaj da zadrze aparat po mesec dana, a ne urade nista. Radni dan im traje 8 sati, mogu valjda za to vreme 1 telefon da poprave, ako ne, onda da zakljuce sta je i da li vredi popravljati ili ne. U redu je i to da ga zadrze duze od 15 dana, al onda te lepo pozovu i kazu "Situacija je takva i takva, moramo duze da ga zadrzimo", a ne da pricaju prazne price.
Nokia E71... Elegant, but deadly

miodrage
WP_guru
WP_guru
Postovi: 11662
Pridružio se: Pon, 13. Mar 2006. 23:35
:: iPhone 14 Pro Max
Lokacija: Subotica
Kontakt:

Post od miodrage »

Moram da se ne slozim sa mnogim ovde nepaisanim stvarima, i odgovrno da tvrdimd a sve moze da se sredi za 1-2 dana najvise! Evo i primer, ispao mi iPhone (ode ekran), odneo sam u iPhone Team servis u BG i za 4 sata dobio nazad svoj telefon koji je opet radio (110€). Znachi kad placas servis to ide expresno, a kad je u garantnom roku, onda je zavlacenje... E tako nasa zemlja funkcionishe.
Da krenem malo u banalnosti, meni kad dodje pacijent, ja moram odmah da ga ispregledam i da ustanovim sta mu je, i da dajem terapiju... sto i ja ne bih imao 15 radnih dana fore da ga cinciliram, pa ako u tom periodu umre, ja nisam nista kriv? Mislim, apsurd je u pitanju, ali se svodi na isto. Tom coveku je potrebna njegova ruka, noga, jetra... Isto tako je i meni potreban moj auto, telefon, kompjuter...
Ceterum censeo, Androidam delendam esse!

skar
Mobil manijak
Mobil manijak
Postovi: 1366
Pridružio se: Ned, 17. Jan 2010. 22:07
:: nobody know
Lokacija: Zrenjanin
Kontakt:

Post od skar »

kapoerista90 napisao:araphel, u pravu si, znam da nisam jedini i da je velika verovatnoca da ce moj aparat cekati red. Ali moram i sa Fox-om da se slozim, cest je slucaj da zadrze aparat po mesec dana, a ne urade nista. Radni dan im traje 8 sati, mogu valjda za to vreme 1 telefon da poprave, ako ne, onda da zakljuce sta je i da li vredi popravljati ili ne. U redu je i to da ga zadrze duze od 15 dana, al onda te lepo pozovu i kazu "Situacija je takva i takva, moramo duze da ga zadrzimo", a ne da pricaju prazne price.
evo moj slucaj,prvo su mi za 15 dana vratili telefon,nepopravljen,a sad 15dana otkad sam im vratio fon ne mogu da dobijem servis...sramota
a da ne pricam o kakvim se smesnim kvarovima radi...

Edit:
jedan debilan primer,flet na E250,U700 se menja za 15min,ja kad posaljem aparat na garanciju ceka se do 45 dana...mislim sramota
@miodrage
u potpunosti se slazem sa tobom

Spojio: IDzO
*Zabranjeno uzastopno postovanje, koristi opciju Izmeni *

Procitaj -> Pravila otvaranja tema i davanja odgovora

Ceftriaxone
Mobil manijak
Mobil manijak
Postovi: 1212
Pridružio se: Pon, 01. Dec 2008. 23:07
:: XZs
:: S7e
Lokacija: Reggio Emilia/Нови Београд

Post od Ceftriaxone »

miodrage, to i ja uvek azem kad cekam nesto. A najcesce su u pitanju salteri u bankama i postama.
Ja sam skoro imao sasvim suprotan slucaj od svega gore navedenog. Sestri.crko 5610 dok sam updateovao software i odneo ga u servis. Posle 3 dana zovu (btw ta 3 dana su bili petak,subota,nedelja) i kazu telefon popravljen. Otisao tata da ga uzme i vraca se kuci sa recenicom: ,,nista nisu naplatili." a garancijq mu prosla pre popravke. Ok nije bio tezak problem,ali su ga momci odradili za cas i nisu naplatili nista...ovo je ocigledno jedan u milion ovakvih slucajeva
ex ivan87

skar
Mobil manijak
Mobil manijak
Postovi: 1366
Pridružio se: Ned, 17. Jan 2010. 22:07
:: nobody know
Lokacija: Zrenjanin
Kontakt:

Post od skar »

iskreno poceo sam da se gadim od tih "ovlascenih servisa",prvo sto ih nokia pali i gasi ko sijalice,a drugo sto nisi vise siguran kad posaljes telefon gde ce stici,npr.saljem teleofne u roamnig a oni prebacili servis u bg electronik :o :o pa aj se ti sad snadji...a to sto se opravki tice,realno bolje nam je da saljemo fonove u Madjarsku,pre ce nam biti dostavljeni popravljeni....

Odgovori