Zar taj rok od 45 dana nije skracen?Građani koji su nezadovoljni kvalitetom mobilnih telefona kupljenih u "Telekomu", "Vipu" i "Telenoru" sve češće traže pomoć tržišnih inspektora, a operateri učestale reklamacije pravdaju činjenicom da je povećan broj prodatih aparata i "postpejd" ugovora
U 2009. godini podneto nam je 100 žalbi na kvalitet kupljenih mobilnih telefona, što je znatno više nego prethodnih godina, rekao je Tanjugu Načelnik Republičke tržišne inspekcije Radenko Ćetković, navodeći da se žalbe odnose na sva tri operatera i na sve brendove aparata.
Istakavši da građani znatno manje primedbi imaju na mobilne telefone kupljene u slobodnoj prodaji, Ćetković navodi da potrošači, osim na loš kvalitet aparata, imaju primedbe i na dužinu trajanja popravke telefona, kao i na to što moraju da plaćaju "postpejd" račune i dok im je telefon u servisu.
Mobilni operateri tvrde da sve uređaje nabavljaju od proizvođača ili ovlašćenih distributera i da korisnicima, dok im je telefon na popravci, pozajmljuju drugi aparat.
Klijenti "Telekoma" i "Telenora", tvrde u tim kompanijama, mogu da koriste drugi aparat dok je njhov na popravci, a šef korporativnih komunikacija VIP-a Dragana Rotar - Crkvenjakov navodi da "Vip uvozi uređaje uglednih svetskih proizvođaca, i da svi imaju potvrdu o kvalitetu i punu garanciju.
Rotar - Crkvenjakov je rekla Tanjugu da je "Vip" u 2009. godini zabeležio rast korisničke baze za skoro 30 odsto i da je, s obzirom na to, broj prigovora na kvalitet mobilnih aparata i vraćenih telefona veoma je mali.
"Verujemo da ukupan broj od 100 žalbi, pre svega, odražava činjenicu da broj korisnika iz godine u godinu raste", rekla je ona, i navela da u Vipu ne postoje razlike u kvalitetu mobilnih telefona bez obzira na to da li se prodaju za jedan dinar ili za 10.000 dinara.
Svi uređaji u Vipu imaju garanciju dve godine, a Rotar-Crkvenjakov je obećala da će ta kompanija u 2010. godini skratiti vreme popravke mobilnih telefona na maksimalan period od 10 radnih dana.
Uz napomenu da "Telenor" telefone kupuje od ovlašćenih distributera, koordinator korporativne komunikacije u toj kompaniji Marija Beslać je Tanjugu kazala da broj žalbi korisnika u prošloj godini nije izašao iz uobičajenog okvira.
"Broj korisnika stalno raste, pa je logično da se povećava i apsolutni broj žalbi. 'Telenor' garantuje da su svi uređaji iz ponude originalni, a najveći proizvođači već neko vreme nude dvogodišnju garanciju, na koliko se najčešće i potpisuje ugovorna obaveza sa operatorom", rekla je Beslaćeva.
"Telekom" nabavlja originalne aparate od zvaničnih uvoznika, koji garantuju kvalitet i obezbeđuju servisiranje mobilnih telefona, rečeno je Tanjugu u toj kompaniji.
Prema njihovim rečima, ukoliko korisnik 72 sata od momenta kupovine telefona primeti neku funkcionalnu neispravnost, aparat može zameniti u nekoj od "Telekomovih" poslovnica, a svi uređaji su 24 meseca pod garancijom.
U "Telekomu" kažu da svaki proizvođač, odnosno distributer mobilnih aparata pretpostavlja da je moguća statistička greška u fabričkoj proizvodnji telefona oko jedan odsto i da se u tom okviru kreće broj korisnbika koji se žale na kvalitet telefona.
Pored mobilnih telefona, građani često "imaju probleme" i sa drugim tehničkim uređajima - televizorima, mašinama za veš, kompjuterima... a trećina prijava upućenih Tržišnoj inspekciji odnosi se na kućne aparate, pre svega, na belu tehniku, a petina na elektronsku robu.
Zakon kaže da je za nezadovoljnog kupca od presudnog značaja posedovanje garancije, jer jedino u tom slučaju ima pravo da se obrati ovlašćenom servisu gde će biti procenjeno da li aparat može biti popravljen.
Serviser ima 45 dana da popravi uređaj, na čiji se kavlite potrošač žali, ili da ga zameni novim.
Ako kupac u servisu ne uspe da popravkom dobije ispravan aparat, ne postigne dogovor sa prodavcem i ne zameni ili vrati robu, može se obratiti Tržišnoj inspekciji, koja "problem" rešava za dve - tri sedmice.
Izvor